Předmět Pokročilá počítačová grafika (FIT-PGP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FIT-PGP - Pokročilá počítačová grafika, Fakulta informačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Osnova
Osnova přednášek:Úvod,omezení počítačové grafiky, fyzikální drobnosti (Zemčík 22.9., 10:45! slajdy)Zobrazováníscén s velkým rozsahem - HDR, (Čadík 29.9. slajdy)Pokročilápráce se shadery, Frame Buffer, Teselace, Compute Shader (Milet 6.10. slajdy)Výpočtyviditelnosti, stínové mapy, stínová tělesa, real-time globální osvětlení (Milet,13.10. slajdy)CUDA aOpenCL (Polok, 20.10. slajdy)Zobrazováníkrajiny (T. Starka 27.10. slajdy updated)Rozsáhlé scény, level of detail (T. Starka slajdy, 3.11.) Haptic astereozobrazení (Sochor, FI MU, 10.11.)--- nic,státní svátek --- 17.11.Test? Animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor 24.11.)Test? ??? Virtuání a rozšířená realita (Beran, 30.11. slajdy)??? Fotorealistické zobrazování, pokročilé metody (Čadík/Křivánek, 8.12.) nebo Geometrická algebra, Úvod do holografie (Zemčík)??? Fotorealistckézobrazování, optimalizace sledování paprsku (Zemčík 15.12. program pray proray-tracing slajdy)POZOR!!! Témata a data přednášek jsou orientační a budou v průběhu semestru aktualizována.Osnova ostatní - projekty, práce:Samostatná projektová práce v předmětu je následující:1. Domácí úlohy (5 běhů) na začátku semestru s tím, že úlohy jsou striktně i
Literatura
Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012 Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012 Sillion, F., Puech, C., Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN:1558602771 Ebert, D., S. et al., Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0-12-228760-6 Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-XČlánky IEEE, ACM, Wikipedie
Požadavky
Nejsou žádné prerekvizity.
Garant
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík
Vyučující
prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík