Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítačová grafika (FIT-PGRe)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FIT-PGRe - Počítačová grafika, Fakulta informačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Naučit se teoretickým východiskům prostorové počítačové grafiky. Seznámit se s nástroji pro modelování grafických scén. Naučit se omezení pro modelování fyzikálních jevů přo šíření světla v počítačové grafice. Naučit se podstatě moderních algoritmů a metod prostorové počítačové grafiky. Seznámit se s možnostmi algoritmů moderní počítačové animace. Naučit se strukturu a způsob použití knihovny OpenGL. Získat praktické dovednosti pro vytváření aplikací s využitím počítačové grafiky a počítačové animace.

Osnova

Osnova přednášek:Grafická knihovna OpenGL - reprezentace dat, základy vykreslování Grafická knihovna OpenGL - vykreslování grafických primitiv, vlastnosti grafických primitiv, nastavení kamery Grafická knihovna OpenGL - materiály, osvětlení Grafická knihovna OpenGL - texturování, MIP maping, filtrace Grafická knihovna OpenGL - pokročilé techniky, shadery Globální viditelnost; Level of Detail Zobrazování a zpracování objemových dat Realistické zobrazování - Ray Tracing Realistické zobrazování - Radiozita, Částicové metody, Sledování cest Textury (generování textur, procedurální textury, speciální textury a texturování) Body jako elementy scény 2D vektorový a rastrový morphing; Animace - částicové systémy Virtuální a rozšířená realitaOsnova počítačových cvičení:2D kreslení, 3D objekty, Nastavení kamery Stínování, Osvětlení, Materiály, Texturování Animace, Selection buffer, Stencil bufferOsnova ostatní - projekty, práce:Individuálně zadávané projekty / Týmové projekty

Literatura

Watt, A., Watt, M.: Advanced Animation and Rendering Techniques, Addison-Wesley 1992, USA, ISBN 0-201-54412-1 Moeller, T., Haines, E.: Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012 Sillion, F., Puech, C.: Radiosity and Global Illumination, Morgan Kaufmann, 1994, ISBN 1558602771 Ebert, D.S. et al.: Texturing and Modelling: A Procedural Approach, Academic Press, 1998, ISBN 0122287304 Foley, J.D., Van Dam, A.: Fundamentals of Interactive Computer Graphics, Addison-Wesley 1983, USA, ISBN 0-201-14468-9 Watt, A., Watt, M.: Advanced Animation and Rendering Techniques, Addison-Wesley 1992, USA, ISBN 0-201-54412-1 Foley, J.D., Van Dam, A.: Fundamentals of Interactive Computer Graphics, Addison-Wesley 1983, USA, ISBN 0-201-14468-9

Požadavky

Základní znalost programování v C/C++, základní principy počítačové grafiky (vektorová, rastrová), základní operace rovinné (2D) a prostorové (3D) počítačové grafiky, principy použití hlavních grafických rozhraní, metody a algoritmy pro rasterizaci úseček, kružnic a křivek, vyplňování uzavřených oblastí, metody a algoritmy pro transformaci objektů, řešení viditelnosti, osvětlení, stínování, texturování.

Garant

doc. Ing. Adam Herout, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Adam Herout, Ph.D.