Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický marketing (FIT-SMA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FIT-SMA - Strategický marketing, Fakulta informačních technologií, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je: - procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech), - procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku, - seznámit studenty s řešením problémů v projektovém týmu - seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu. - ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky. - rozvinout schopnosti leadershipu, týmové práce a interpersonálních dovedností

Osnova

Osnova přednášek:Úvod do simulace, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu. Tvorba týmů, Řešení problémů v týmu. Marketingový průzkum, význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocování . Interpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich převedení do forrmulace strategických cílů firem. Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhu. Tvorba marketingové strategie - 4P - výrobkové, cenové, distribuční a komunikačnís strategie. Finanční aspekty marketingových rozhodnutí. Promítnutí rozhodnutí v oblasti firemní strategie do výsledků firmy. Business plan příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro možné investice rizikového kapitálu do firmy. Realizace firemní strategie a analýza výkonu firmy pomocí vyváženého systému ukazatelů výkonnosti firmy. BSC jako kriterium výkonu firmy. Závěrečná prezentace výsledků firem.

Literatura

ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5Předmet nemá literaturu.

Požadavky

Znalosti základních ekonomických a marketingových termínů, schopnost týmové práce, time-management, znalosti práce s PC

Garant

doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA

Vyučující

doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA