Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obchodování (FP-BobP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-BobP - Obchodování, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je objasnit pojem obchod a činnosti spojené s obchodováním. Vysvětlit vztah těchto činností k základním funkcím podniku. Nastínit soubor podmínek, ve kterých se obchodní podnikání realizuje v kontextu vstupu České republiky do Evropské unie.

Osnova

PřednáškaVýznam a funkce obchodu. Vymezení pojmů v oblasti obchodu. Historie obchodu.Základní formy obchodu a soubor podmínek, ve kterých se obchod realizuje.Požadavky obchodování v evropském prostoru.Obchodní kategorie. Prostřednici obchodní činnosti. Zprostředkovatelé obchodních činností.Obchodování ve vztahu k základním funkcím podniku. Základní subsystémy průmyslového a obchodního podniku.Charakteristika podnikové funkce nákupu. Objekty a formy nákupu. Řízení nákupu.Modely nákupního procesu organizací. Klasické modely a modely nákupního procesu konce 20.století.Marketing nákupního procesu. Výzkum nákupního trhu. Nákupní marketingový mix. Podmínky fungování nákupního marketingu v podniku.Volba dodavatele. Vytváření dodavatelsko-odběratelských vztahů. Administrativa nákupu a skladování (obchodní faktura, objednávka, kupní smlouva, standardní klasifikace produkce, skladové karty, výdejky, dodací list).Vývoj prodeje v moderní společnosti. Charakteristika funkce prodeje. Činnosti související s prodejem a jejich řízení.Organizace prodeje. Varianty prodejního útvaru. Výběr, výcvik a hodnocení prodejců.Práce prodejce-profesionála. Chování zákazníka během nákupu zboží. Základní prodejní techniky. Prodejní jednání.

Literatura

PRAŽSKÁ, L. JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Praha: Management Press, 2002, 2.vyd. 874s. ISBN 80-7261-059-7 (CS)SCHIFFMAN, L., KANUK, L., L. Nákupní chování. Brno, 2004. 1.vyd. 633s. ISBN 80-251-0094-4. (CS)URBAN, L. Evropský vnitřní trh a příprava České republiky na začlenění. Praha: Linde, 2002. 247s. ISBN 80-7201-342-4. (CS)VIESTOVÁ, K. Teória obchodu. Bratislava: Sprint vfra, 2001, 208s. ISBN 80-88848-88-1. (SK)LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. 1.vyd. 170s. ISBN 80-251-0174-6. (CS)ROSENAU,M., D. Řízení projektu. Brno:Computer Press. 2000. 344s.ISBN 80-7226-218-1 (CS)CLOW, K.E,BAACK, D. Reklama, propagce a marketingová komunikace. 1.vyd. Brno: Computer Press. 2008.484s.ISBN 978-80-251-1769-9. (CS)

Požadavky

Předpokládají se znalosti základních makroekonomických a mikroekonomických vztahů, funkcí podniku a jeho ekonomika a znalost obchodně-právních vztahů podniku.

Garant

doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.