Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Contemporary Issues in European Strategic Management and Marketing (FP-EciesP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-EciesP - Contemporary Issues in European Strategic Management and Marketing, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

a) To develop students' ability to analyse and evaluate a range of strategic management and management issues and situations using relevant strategic concepts and techniquesb) To develop skills in effectively contributing to discussionc) To encourage responsibility for self-study.

Osnova

1. Strategic management and strategic marketing - its role and place in the managerial system of a company2. Major goals of strategic management and marketing - its contribution to achieving competitive advantage of a company3. Process of strategic management and strategic marketing utilization in a company4. Analytical tools for strategic management and marketing5. Specific areas influencing the nature of strategic approaches within various industries (services, not-for-profit etc.)

Literatura

Grant, R.M., Contemporary Strategy Analysis (3rd edition), , Blackwell Publishers, Oxford (1998) (EN)de Wit, B. and Mayer, R. Strategy, Content , Context : An International Perspective, , Thomson Business press, London (1998) (EN)Harris, N., European Business (1999), Macmillan Press Ltd. (EN)

Požadavky

Knowledge of basic managerial terms and concepts is required.

Garant

doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA

Vyučující

doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA