Předmět Contemporary Issues in European Strategic Management and Marketing (FP-EciesP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-EciesP - Contemporary Issues in European Strategic Management and Marketing, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
a) To develop students' ability to analyse and evaluate a range of strategic management and management issues and situations using relevant strategic concepts and techniquesb) To develop skills in effectively contributing to discussionc) To encourage responsibility for self-study.
Osnova
1. Strategic management and strategic marketing - its role and place in the managerial system of a company2. Major goals of strategic management and marketing - its contribution to achieving competitive advantage of a company3. Process of strategic management and strategic marketing utilization in a company4. Analytical tools for strategic management and marketing5. Specific areas influencing the nature of strategic approaches within various industries (services, not-for-profit etc.)
Literatura
Grant, R.M., Contemporary Strategy Analysis (3rd edition), , Blackwell Publishers, Oxford (1998) (EN)de Wit, B. and Mayer, R. Strategy, Content , Context : An International Perspective, , Thomson Business press, London (1998) (EN)Harris, N., European Business (1999), Macmillan Press Ltd. (EN)
Požadavky
Knowledge of basic managerial terms and concepts is required.
Garant
doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA
Vyučující
doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA