Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategic Management (FP-EsmtP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-EsmtP - Strategic Management, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

a) To introduce to many generally used concepts and ideas of strategic management process and principals of strategic thinking b) To train the students’ ability to use analytical tools for strategic analysis of external and internal factors.c) To equip the student with a detailed knowledge of method of formulation of strategy based on hierarchical strategy structure - corporate, business, functional and horizontal strategy. d) To develop management skills methods of selection, realization and evaluation of strategy.

Osnova

1. Process of strategic management2. Definition of business objectives, three levels of strategy, strategic business units3. Structure of business environment, analysis of general and industrial environment4. Competitiveness and competitive environment, competitive space5. Analysis of internal factors - functional approach6. Resource based analysis, competitive advantage, fundamental competence7. Strategy formulation, generic strategies, value chain8. Diversification, restructuring9. Megers, acquisition, join-venture and the cooperation of companies, strategy of internationalization10. Factors which influence the choice of strategy, methods of selection 11. Implementation and evaluation of the strategy12. Strategic leadership, organizational apsects, realization of the strategy 13. Alternative approaches to formulating the strategy, specifics of the strategic management of a various types of organizations

Literatura

GRANT, R.M. Contemporary strategic analysis. 6th ed. Blackwell Publishing, 2008. 482 p. ISBN 978-1-4051-6309-5. (EN)KEŘKOVSKÝ, M. - VYKYPĚL, O. Strategické řízení - teorie pro praxi. 1. vyd, Praha: C.H.Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X. (CS)KOTLER, P. Matrketing Management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6. (CS)ZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti Konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2012. 125 s. ISBN: 978-80-7204-818- 2. (CS)COLLIS, D.J. - MONTGOMERY, C.A. Corporate strategy - Resources and the Scope of the Firm.1st ed. McGraw-Hill, 1997. 764 p. ISBN 0-256-17894-1. (EN)MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. 1.vyd., Praha: Grada Publishing, a.s.,2007. 246 s. ISBN 978-80-247-1911-5. (CS)MINTZBERG - QUINN - GHOSHAL The Strategic Management Process. Revised European Edition. Prentice Hall Europe 1998, 1036 p. ISBN 0-13-675984-X. (EN)HITT, M.A. - IRELAND, R.D. - HOSKISSON, R.E. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307 (EN)PORTER, MICHAEL E. Competitive Strategy. First Free Press Export Edition: Free Press 2004. 396p. ISBN: 0-7432-6088-0. (EN)PORTER, MICHAEL E. Competitive Advantage. First Free Press Export Edition: Free Press 2004.557 s. ISBN: 0-7432-6087-2. (EN)

Požadavky

This course assumes prior knowledge of management and marketing at the bachelor level.

Garant

doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.