Předmět Mezinárodní obchod (FP-FmoP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-FmoP - Mezinárodní obchod, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem zahraničního obchodu, s jeho formami, s vývozními a dovozními operacemi a s mnohostranným obchodem. Zvládnout úpravu závazkových vztahů, typy vybraných mezinárodních smluv, přehledně s vnitrostátními předpisy, typickými mezinárodními zvyklostmi a vybranými vzorovými smlouvami a dodacími podmínkami. Zvládnout proces uzavírání smlouvy se zahraničním partnerem, způsoby plateb a zajišťování závazků v zahraničním obchodním styku.
Osnova
Vymezení základních pojmů mezinárodního obchodu.Mezinárodní podnikatelské prostředí.Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy.Zahraniční obchodní politika ČRPříprava vývozu.Dokumenty v mezinárodním obchodě.Rizika mezinárodního obchodu.Pojištění rizik v mezinárodním obchodu.Logistika v mezinárodním obchodu.Platební instrumenty v mezinárodním obchodu.Kupní smlouvy v mezinárodním obchodu.Financování mezinárodního obchodu.Formy podpory mezinárodního obchodu.
Literatura
MACHKOVÁ, H., SATO, A, ZAMYKALOVÁ, M. a kol. Mezinárodní obchod a marketing: Praktická výkladová encyklopedie. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 266 s. ISBN 80-247-0364-5. (CS)BENEŠ, V. a kol. Zahraniční obchod. 1.vyd. Praha: Grada Publishimg, 2004. 328s. ISBN80-247-0 558. (CS)MACHKOVÁ, H., ČERNOHLÁVKOVÁ, E., SATO, A. a kol. Mezinárodní obchodní operace. 3 vyd. Praha: Grada Publisching, 2003. 230 s. ISBN 80-247-0686-5. (CS)JANATKA, F a kol. Obchod v rámci Evropské unie a obchodní operace mimo členské země EU. Praha: ASPI Publishing, 2004. 295 s. ISBN 80-7357-006-8. (CS)JENÍČEK, V. Globalizace světového hospodářství.1.vyd. Praha: C.H.Beck, 2002. 152 s. ISBN 80-7179 (CS)CZINKOTA, M., R., RONKAINEN, I., A., MOFFERT, M., H. International Business . 7. vyd. South-Western: THOMSON, 2005. 782 s. ISBN 0-324-20610-0. (EN)HOLLENSEN, S. Global Marketing: A Market Responsive Approach. 2.vyd. UK: Prentice Hall, 2001. 667 s. ISBN 0-273-64644-3. (EN)MACHKOVÁ,H. Mezinárodní marketing.3.přepr.vyd. Praha: Grada Publishing, s.r.o., 2009. 196s.ISBN 978-80-247-2986-2. (CS)
Požadavky
Základní ekonomické kategorie, informační gramotnost, základy organizace podniků, metody finanční analýzy, bankovní operace a pojišťovací operace.
Garant
doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.