Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický management (FP-IsmanP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-IsmanP - Strategický management, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem kurzu je seznámit studenty s procesem strategického řízení firem v tržním a konkurenčním prostředí. Důraz je kladen na vysvětlení principu analytických metod a možností jejich aplikace a tvorbu strategie a její realizace.

Osnova

1. Popis a charakteristika procesu strategického řízení firmy2. Možné způsoby tvorby cílů ve firmě, hierarchie strategie,SBU3. Struktura analytických postupů. Obecné a oborové okolí firmy 4. Konkurence a konkurenční prostředí, konkurenční prostor5. Interní faktory – funkční přístup6. Analýzy zdrojů, konkurenční výhoda, základní kompetence7. Formulace strategie, Porterovy generické strategie, hodnotový řetězec8. Diverzifikace, restrukturalizace9. Podstata akvizice, fúze, joint-venture a spolupráce firem, strategie internacionalizace10. Faktory ovlivňující výběr strategie, metody výběru11. Implementace a hodnocení strategie12. Strategické vůdcovství, organizační aspekty realizace strategie13. Alternativní přístupy k formulaci strategie, Specifika strategického řízení různých typů organizací

Literatura

KEŘKOVSKÝ, M. - VYKYPĚL, O. Strategické řízení - teorie pro praxi. 1. vyd, Praha: C.H.Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X. (CS)GRANT, R.M. Contemporary strategic analysis. 6th ed. Blackwell Publishing, 2008. 482 p. ISBN 978-1-4051-6309-5. (EN)ZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti Konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2012. 125 s. ISBN: 978-80-7204-818- 2. (CS)KOTLER, P. Matrketing Management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6. (CS)COLLIS, D.J. - MONTGOMERY, C.A. Corporate strategy - Resources and the Scope of the Firm.1st ed. McGraw-Hill, 1997. 764 p. ISBN 0-256-17894-1 (EN)MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. 1.vyd., Praha: Grada Publishing, a.s.,2007. 246 s. ISBN 978-80-247-1911-5. (CS)MINTZBERG - QUINN - GHOSHAL The Strategic Management Process. Revised European Edition. Prentice Hall Europe 1998, 1036 p. ISBN 0-13-675984-X. (EN)PORTER, MICHAEL E. Competitive Advantage. First Free Press Export Edition: Free Press 2004.557 s. ISBN: 0-7432-6087-2. (EN)HITT, M.A. - IRELAND, R.D. - HOSKISSON, R.E. Strategic Management - Competitiveness andGlobalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307 (EN)PORTER, MICHAEL E. Competitive Strategy. First Free Press Export Edition: Free Press 2004. 396 (EN)

Požadavky

Studenti musí mít základní znalosti postupů v oblasti plánování, organizování, stimulace a kontroly. Je třeba aby se orientovali v základních funkcích podniku. Vyžaduje se znalost běžných marketingových metod.

Garant

doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.