Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy počítačové grafiky (FP-MzpgK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-MzpgK - Základy počítačové grafiky, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získat přehled v oblasti základních principů rovinné (2D) a prostorové (3D) počítačové grafiky. Seznámit se základními algoritmy a metodami tvorby grafického zobrazení vektorových objektů ve 2D a 3D scénách, především: rasterizace 2D objektů; ořezávání a vyplňování 2D oblastí; transformace objektů; řešení viditelnost, osvětlení, stínování a texturování 3D objektů. Seznámit s principem a použitím hlavních grafických rozhraní, Win32 API a OpenGL. Naučit se je implementovat a používat v reálných grafických aplikacích.

Osnova

Osnova přednášek:1. Úvod do současné počítačové grafiky, základní principy zobrazování (rastrový / vektorový) 2. Barevný obraz a barevné modely, redukce barevneho prostoru a monochromatický obraz 3. Generování základních objektů v rastru a vyplňování uzavřených oblastí 4. Ořezání ve 2D 5. Transformace ve 2D a 3D 6. Křivky v počítačové grafice 7. Reprezentace 3D objektů 8. Řešení viditelnosti 3D objektů 9. Lokální osvětlovací modely a spojité stínování ploch, raytracing a radiosita 10. Textury a texturování 11. Obraz jako vícerozměrný signál, antialiasing 12. Základní principy grafických API 13. Základy OpenGL I a IIOsnova cvičení:1. Úvod do cvičení (prostředí GLUT, nástroje, kompilace) 2. Grafické formáty, redukce barevného prostoru obrazu 3. Generování základních objektů v rastru 4. Zobrazování 2D spline křivek 5. Vyplňování uzavřených objektů ve 2D 6. 3D transformace 7. Základy OpenGL

Literatura

[1] Foley, J., D., et al., Computer Graphics: Principles and Practise, 2 edition, Addison-Wesley, 1996 (EN)[2] Watt, A., 3D Computer Graphics, 3 edition, Addison-Wesley, 2000 (EN)

Požadavky

Základy programování C/C++

Garant

Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA

Vyučující

Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA