Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obchodování a ICT trh (FP-OICT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-OICT - Obchodování a ICT trh, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je objasnit pojem obchod a činnosti spojené s obchodováním. Vysvětlit vztah těchto činností k základním funkcím podniku. Nastínit soubor podmínek, ve kterých se obchod realizuje na ICT trzích.

Osnova

PřednáškaVýznam a funkce obchodu. Vymezení pojmů v oblasti obchodu. Historie obchodu.Základní formy obchodu a soubor podmínek, ve kterých se obchod realizuje.Požadavky obchodování na ICT trzích.Obchodní kategorie. Prostřednici obchodní činnosti. Zprostředkovatelé obchodních činností.Obchodování ve vztahu k základním funkcím podniku. Základní subsystémy průmyslového a obchodního podniku.Charakteristika podnikové funkce nákupu. Objekty a formy nákupu. Řízení nákupu.Modely nákupního procesu organizací. Klasické modely a modely nákupního procesu konce 20.století.Marketing nákupního procesu. Výzkum nákupního trhu. Nákupní marketingový mix. Podmínky fungování nákupního marketingu v podniku.Volba dodavatele. Vytváření dodavatelsko-odběratelských vztahů. Administrativa nákupu a skladování (obchodní faktura, objednávka, kupní smlouva, standardní klasifikace produkce, skladové karty, výdejky, dodací list).Vývoj prodeje v moderní společnosti. Charakteristika funkce prodeje. Činnosti související s prodejem a jejich řízení.Organizace prodeje. Varianty prodejního útvaru. Výběr, výcvik a hodnocení prodejců.Práce prodejce-profesionála. Chování zákazníka během nákupu zboží. Základní prodejní techniky. Prodejní jednání.

Literatura

TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. 2000. 620s. ISBN 80-7169-997-7. (CS)JOBBER, D., LANCASTER, G. Management prodeje. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2001. 431s. ISBN 80-7226-533-4. (CS)CLOW, K. E., BAACK, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press. 2008. 484s. ISBN 978-80-251-1769-9. (CS)LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2004. 170s. ISBN 80-251-0174-6. (CS)De PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERG, J. Marketingová komunikace. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. 2003. 581s (16s přílohy). ISBN 80-24--0254-1. (CS)ČERNÝ, V. Prodejní techniky. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2003, str. 470, ISBN 80-251-0032-4. (CS)

Požadavky

Předpokládají se znalosti základních makroekonomických a mikroekonomických vztahů, funkcí podniku a jeho ekonomika a znalost obchodně-právních vztahů podniku.

Garant

doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.Ing. Pavel Mráček, Ph.D.