Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obchodní podnikání (FP-PopC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-PopC - Obchodní podnikání, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem je seznámit studenty s hlavními pojmy v oblasti obchodu, s druhy a typy obchodních činností, právními formami obchodních firem a vývojovými trendy. V přednáškách je kladen důraz na praktickou aplikaci řízení obchodních činností v souladu s orientaci na potřeby a požadavky zákazníků na spotřebitelských a průmyslových trzích.

Osnova

- Obchod a jeho postavení v NH a v EUPostavení obchodu v národní ekonomice. Historie obchodu. Vymezení pojmů v oblasti obchodů. - Obchodní podnik Právní úprava podnikání v obchodě. Právní formy obchodních podniků.Obchodní kategorie, druhy a typy. Ekonomika obchodního podniku. Obchodní strategie a plány. Organizace obchodních firem. Hierarchické systémy řízení a organizační struktury obchodních firem.Manažer obchodní firmy. Manažerské funkce a prvky managementu v obchodní firmě. Manažerské aktivity při operativním řízení nákupu a prodeje.Personální řízení obchodní firmy. Informační systémy a technologie v obchodní činnosti. Vliv informatiky na řízení obchodních činností. Informatika v řízení vztahů s obchodními partnery.- Marketing obchodního podnikáníVztah marketingu k obchodní činnosti. Řízení obchodních činností s orientaci na potřeby a požadavky zákazníků. Obchodování na průmyslových trzích. Vymezení a specifika. Obchodování na spotřebitelských trzích. Vymezení a specifika.- Další vývojové tendenceNejnovější vývojové trendy

Literatura

PRAŽSKÁ, L. JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Praha: Management Press, 2002, 2.vyd. 874s. ISBN 80-7261-059-7 (CS)ČERNÝ, V. Prodejní techniky. Brno:Computer Press, 2003, str.470, ISBN 80-251-0032-4 (CS)SCHIFFMAN,L., G., KANUK, L., L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004, str. 633, ISBN 80-251-0094-4 (CS)VIESTOVÁ, K. Teória obchodu. Bratislava: Sprint vfra, 2001, 208s. ISBN 80-88848-88-1. (SK)JANATKA, F. a kol. Obchod v rámci Evropské unie a obchodní operace mimo členské země EU. Praha: ASPI, 2004, 1.vyd. 296s. ISBN 80-7357-006-8. (CS)BURSTINER, I. Základ maloobchodního podnikání. Praha:Victoria Publishing, a.s.,1991, str.880, ISBN 80-85605-55-4 (CS)HINDL, R.,. HOLMAN, R., HRONOVÁ,S., a kol. Ekonomický slovník1.vyd.C.H.BECK. Praha,2003. 519 s. ISBN 80-7179-819-3. (CS)CIMLER,P., ZADRAŽILOVÁ, D. kol. retail Management. Praha: Grada Publishing, s.r.o. 2007. 312s.ISBN 978-80-7261-167-6 (CS)ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, s.r.o. 2009. 240s. ISBN 978-80-247-2049-4. (CS)ZÁBOJ, M. Obchodní operace. 2010. [online] [cit. 2010/2011] Dostupné z http://is.muni.cz/do/1499/el/estud/pedf/ps09/obchod/web/pdf/Obchodni_operace-skripta.pdf (CS)

Požadavky

Před studiem daného předmětu studenti musí mít následující znalosti:Základní ekonomické a manažerské pojmy a kategorie, fungování trhu, poznatky o fungování organizace a manažerských funkcích a prvcích, znalost podnikatelského prostředí, základy sociální komunikace;

Garant

doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Iveta Šimberová, Ph.D.