Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Trénink obchodního jednání (FP-PtojP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-PtojP - Trénink obchodního jednání, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty se základními tématy z oblasti psychologie prodeje a úspěšného obchodního jednání. Prostřednictvím tréninkových metod umožnit získání a upevnění praktických prodejních a vyjednávacích dovedností.

Osnova

1. Seznámení s cílem a osnovou předmětu, upřesnění východisek a požadavků kladených na aktivity studentů/tek v průběhu cvičení; pravidla účasti a spolupráce na cvičeních; objasnění kriterií pro hodnocení seminárních prací; stanovení důležitých termínů.2. Osobnost prodejce; výběr a výcvik prodejního personálu.3. Efektivní sociální komunikace – verbální.4. Efektivní sociální komunikace – neverbální.5. Typologie zákazníků; odhad partnera v obchodním jednání.6. Obchodní jednání: zahájení prodejního rozhovoru, identifikace potřeb zákazníka. 7. Obchodní jednání: zásady účinné argumentace.8. Obchodní jednání: účinné odpovědi na otázky, strategie efektivního překonávání námitek. 9. Obchodní jednání: tvorba účinné nabídky, uzavření obchodního jednání. 10.Účinná prezentace produktů a firmy. 11.Obecné zásady obchodního jednání v mezinárodním prostředí.12.Specifika obchodního jednání v rámci vybraných národních kultur. 13.Závěrečné shrnutí a vyhodnocení získaných dovedností a zkušeností, udělení zápočtů.

Literatura

BUREŠ, I., LOPUCHOVSKÁ V.A. Zlatá pravidla vyjednávání nejen v obchodě a podnikání. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-119-4. (CS)NOVÝ, I., SCHROLL-MACHL, S. a kol. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. 2.vyd. Praha: Management Press, 2001. s. 184. ISBN 80-7261-042-2. (CS)DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Grada, Praha 2001, 1. vyd., 420 s., ISBN 80-7169-988-8. (CS)PROVAZNÍK, V. a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada, 2002. 228 s. ISBN 80-247-0470-6. (CS)GRETZ, K.F., DROZDECH, S.R. Psychologie prodeje. Praha: Victoria publishing, 2002. ISBN 80-247-0401-3. (CS)WAGE, J.L. Řeč těla jako účinný nástroj prodeje. Praha: Management Press, 1998. 115 s. ISBN 80-85943-71-9. (CS)HOSPODÁŘOVÁ, I. Obchodní jednání – kde je problém? Praha: Expertis, 1997. ISBN 80-902446-0-2. (CS)LYKOVÁ, J. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. Praha: Grada, 2002. 200 s. ISBN 80-247-0205-3. (CS)KOMÁRKOVÁ, R., RYMEŠ, M., VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha: Grada Publishing, 1998, 160 s. ISBN 80-7169-632-3. (CS)

Požadavky

Úspěšné absolvování předmětu magisterského studijního programu PFO Sociální odpovědnost a etika.

Garant

doc. Ing. Zdeňka Konečná, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Zdeňka Konečná, Ph.D.