Předmět Competitiveness of Company (FP-RccA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-RccA - Competitiveness of Company, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Primárním cílem předmětu je vymezit pojetí konkurenceschopnosti v kontextu současného podnikatelského prostředí s důrazem na různé přístupy v oblasti strategického řízení. Obsah předmětu je proto založen na integraci teoretických a praktických znalostí týkajících se formulace a implementace strategie s důrazem na rozvoj konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod.
Osnova
1. Konkurence 2. Konkurenceschopnost firmy v pojetí I/O modelu strategického managementu3. Konkurenceschopnost firmy v pojetí RBV modelu strategického managementu 4. Manažerský model konkurenceschopnosti5. Typologie konkurenčních výhod I6. Typologie konkurenčních výhod II7. Koncepce úspěchuschopnosti8. Hodnocení strategie firmy s využitím koncepce úspěchuschopnosti I9. Hodnocení strategie firmy s využitím koncepce úspěchuschopnosti II10. Aplikace 3D hodnocení cílů podniku11. Analýza konkurenceschopnosti s využitím koncepce úspěchuschopnosti I12. Analýza konkurenceschopnosti s využitím koncepce úspěchuschopnosti II13. Strategický rozvoj a udržitelnost konkurenční výhody
Literatura
HITT, M.A. - IRELAND, R.D. - HOSKISSON, R.E. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307 (EN)COLLIS, D.J. - MONTGOMERY, C.A. Corporate strategy - Resources and the Scope of the Firm. 1st ed. McGraw-Hill, 1997. 764 p. ISBN 0-256-17894-1 (EN)HAMEL, G. - PRAHALAD, C.K. Competing for the Future. (2nd ed.). Boston: Harvard Business School Press, 1996. 357p. ISBN 0-87584-716-1 (EN)PEARCE, J.A. II - ROBINSON, JR. R.B. Strategic management - Formulation, Implementation and Control. Alternate case ed. Richard D. Irwin, Inc., 1995. 947 p. ISBN 0-256-17067-3 (EN)
Požadavky
Předmět předpokládá znalost základních prvků managementu a postupů v nich uplatňovaných. Studenti musí rovněž znát základní marketingové pojmy a postupy uplatňované při řízení firmy.
Garant
doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.