Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Competitiveness of Company (FP-RccA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-RccA - Competitiveness of Company, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Primárním cílem předmětu je vymezit pojetí konkurenceschopnosti v kontextu současného podnikatelského prostředí s důrazem na různé přístupy v oblasti strategického řízení. Obsah předmětu je proto založen na integraci teoretických a praktických znalostí týkajících se formulace a implementace strategie s důrazem na rozvoj konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod.

Osnova

1. Konkurence 2. Konkurenceschopnost firmy v pojetí I/O modelu strategického managementu3. Konkurenceschopnost firmy v pojetí RBV modelu strategického managementu 4. Manažerský model konkurenceschopnosti5. Typologie konkurenčních výhod I6. Typologie konkurenčních výhod II7. Koncepce úspěchuschopnosti8. Hodnocení strategie firmy s využitím koncepce úspěchuschopnosti I9. Hodnocení strategie firmy s využitím koncepce úspěchuschopnosti II10. Aplikace 3D hodnocení cílů podniku11. Analýza konkurenceschopnosti s využitím koncepce úspěchuschopnosti I12. Analýza konkurenceschopnosti s využitím koncepce úspěchuschopnosti II13. Strategický rozvoj a udržitelnost konkurenční výhody

Literatura

HITT, M.A. - IRELAND, R.D. - HOSKISSON, R.E. Strategic Management - Competitiveness and Globalization: Concepts. 6th ed. South-Western College Pub, 2004. 544 p. ISBN 0324275307 (EN)COLLIS, D.J. - MONTGOMERY, C.A. Corporate strategy - Resources and the Scope of the Firm. 1st ed. McGraw-Hill, 1997. 764 p. ISBN 0-256-17894-1 (EN)HAMEL, G. - PRAHALAD, C.K. Competing for the Future. (2nd ed.). Boston: Harvard Business School Press, 1996. 357p. ISBN 0-87584-716-1 (EN)PEARCE, J.A. II - ROBINSON, JR. R.B. Strategic management - Formulation, Implementation and Control. Alternate case ed. Richard D. Irwin, Inc., 1995. 947 p. ISBN 0-256-17067-3 (EN)

Požadavky

Předmět předpokládá znalost základních prvků managementu a postupů v nich uplatňovaných. Studenti musí rovněž znát základní marketingové pojmy a postupy uplatňované při řízení firmy.

Garant

doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.