Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Předmět v německém jazyce 2 (FP-Rpnj2P)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-Rpnj2P - Předmět v německém jazyce 2, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty/ky se specifiky řízení firem v multikulturním prostředí. Pozornost je věnována příčinám, formám, způsobům vzájemné spolupráce, přičemž důraz je kladen na poznání efektivních postupů a pravidel usnadňujících působení pracovníků v nadnárodních podnicích, a to zejména v oblastech řízení, jednání a každodenní komunikace.

Osnova

1. Úvod, seznámení s předmětem, definice základních pojmů. 2. Příčiny vzájemné spolupráce podniků.3. Formy vzájemné spolupráce podniků.4. Způsoby vzájemné spolupráce podniků.5. Předpoklady úspěšné mezinárodní spolupráce podniků. 6. Překážky úspěšné spolupráce mezi pracovníky. 7. Příprava pracovníků na jejich působení v multikulturních podmínkách. 8. Interkulturní kompetence.9. Interkulturní trénink.10.Typologie pracovníků působících v multikulturním prostředí.11.Obecné zásady jednání v multikulturním prostředí.12.Specifika vybraných národních kultur.13.Závěrečné shrnutí a vyhodnocení získaných znalostí a dovedností.

Literatura

THOMAS, A. Kultur als Orientierungsystem und Kulturstandards als Bauteile. In IMIS-Beiträge, Heft 10. Osnabrück: Rasch. (DE)FINK, G., MEIEREWERT, S. Interkulturelles Management. Wien: Springer-Verlag, 2001. ISBN 3-211-83713-2. (DE)SCHMIDT, S. J. Unternehmenskultur. Die Grundlage für den wirtschaftlichen Erfolg von Unternehmen. Göttingen: Velbrück Wissenschaft, 2005. 251 s. ISBN 3-934730-75-2. (DE)HOFSTEDE, G. Interkulturelle Zusammenarbeit: Kulturen – Organisationen – Management. Wiesbaden: Gabler, 1993. 321 s. ISBN 3-409-13157-4 (DE)ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. 168. ISBN 80-247-0012-3. (CS)NOVÝ, I. a kol. Interkulturální management (lidé, kultura a management). 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 144. ISBN 80-7169-260-3. (CS)NOVÝ, I., SCHROLL-MACHL, S. a kol. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. 2.vyd.Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-042-2. (CS)THOMAS, A. Psychologie und multikulturelle Gesellschaft – Problemanalysen und Problemlösungen. Göttingen: Hogrefe, 1996. (DE)TROMPENAARS, F. Riding the waves of culture: Understanding cultural diversity in business. London: Economist Books, 1993. 192 s. ISBN 0-85058-428-0. (EN)NOVÝ, I., SCHROLL-MACHL, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-121-6. (CS)SCHITTLER, G. Andere Länder, andere Führung? In New Management, 1-2/2002, s. 43-46. (EN)VEBER, J. a kol. Management. Základy-prosperita-globalizace. 1.vyd. Praha: Management Press, 2000. s. 704. ISBN 80-7261-041-4. (CS)WEBER, W., FESTING, M., DOWLING, P., L., SCHULER, R., S. Internationales Personalmanagement. Wiesbaden: Gabler, 1998. s. 338. ISBN 3-409-12219-2. (DE)SCHNEIDER, S. C., BARSOUX, J.-L. Managing across cultures. London, New York: Prentice Hall, 1997. 267 s. ISBN 0-13-272220-8. (EN)THOMAS, A. Globalisierung und interkulturelle Managementkompetenz. In B. Fahrenhorst, Musto, S. (Hrsg.), Grenzenlos. Kommunikation, Kooperation, Entwicklung. Berlin: society for International Development, 2000. s. 162 – 174. (DE)

Požadavky

Dobrá znalost německého jazyka.

Garant

Ing. Josef Šunka, Ph.D.

Vyučující

Ing. Josef Šunka, Ph.D.