Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Quality Management (FP-RqmA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-RqmA - Quality Management, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

The main objective of the course is to provide students with the theoretical foundations and methodology necessary for the quality management in the company. The course focuses on the problems related to the quality management in industrial enterprises as well as in the companies providing services.

Osnova

Topics of lectures are as follows:- Conception of quality and its development- Corporate strategy of quality- Customer satisfaction- Quality Management System and its implementation - Standards (ISO 9000, TQM, ISO 14 000, VDA, QS 9000) - Certification- Techniques and Tools (Seven Basic Quality Control Tools, Seven New Quality Control Tools)- Advanced Product Quality Planning (QFD, FTA, reliability analysis, SPC)- Introduction to Six SigmaThe seminars are focused on practising the lectured topics and elaboration of case studies (both individually and in teams).

Literatura

EVANS, J.R., LINDSAY, W.M.: The Management and Control of Quality. South-Western College Pub, 2004. ISBN 0-324-06680-5 (EN)BRASSARD, M. The Memmory Jogger II: A Pocket Guide of Tools for Continuous Improvement and Effective Planning. QOAL/QPC, Salem, NH, USA, 1994. (EN)COLLINS, J.W., PEACH, R.W.: Memmory Jogger TS16949:2002. QOAL/QPC, Salem, NH, USA, 2005. (EN)PANDE, P.S., NEUMAN, R.P., CAVANAGH, R.R.: The Six Sigma Way. How GE, Motorola and other Companies are Honing Their Performance. McGraw-Hill., 2000. ISBN 0-071-35806-4 (EN)Six Sigma Memmory Jogger II. A Pocked Guide of Tools for Six Sigma Improvement Teams. QOAL/QPC, Salem, NH, USA, 2002. (EN)

Požadavky

Fundamentals of organization and managerial functions of the company, understanding the importance of customers in a market economy.

Garant

Ing. Zdeňka Videcká, Ph.D.

Vyučující

Ing. Zdeňka Videcká, Ph.D.