Předmět Strategický marketing (FP-RsmP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-RsmP - Strategický marketing, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je:- procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech), - procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku, - seznámit studenty s řešením problémů v projektovém týmu- seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu. - ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky.- rozvinout schopnosti leadershipu, týmové práce a interpersonálních dovedností
Osnova
Úvod do simulace, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětuTvorba týmůŘešení problémů v týmuMarketingový průzkum – význam informací a metody jejich získávání a vyhodnocováníInterpretace výsledků marketingového průzkumu a způsoby jejich převedení do forrmulace strategických cílů firem. Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhuTvorba marketingové strategie - 4P - výrobkové, cenové, distribuční a komunikačnís trategieFinanční aspekty marketingových rozhodnutí – promítnutí rozhodnutí v oblasti firemní strategie do výsledků firmy Business plan – příprava a tvorba business plánu jako podkladu pro možné investice rizikového kapitálu do firmy a jeho prezentaceRealizace firemní strategie a analýza výkonu firmy pomocí vyváženého systému ukazatelů výkonnosti firmy – BSC jako kriterium výkonu firmyZávěrečná prezentace výsledků firem
Literatura
ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4 (CS)
Požadavky
Znalosti základních ekonomických a marketingových termínů, schopnost týmové práce, time-management, znalosti práce s PC
Garant
doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA
Vyučující
doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBAIng. David Schüller, Ph.D.