Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy komunikace (FP-ZK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FP-ZK - Základy komunikace, Fakulta podnikatelská, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je poskytnout studentkám a studentům prakticky upotřebitelné poznatky o sociální komunikaci a klíčových faktorech, které ovlivňují její průběh a účinnost, a formou praktických cvičení upevňovat a rozvíjet dovednosti nezbytné pro efektivní komunikaci s klienty a spolupracovníky.

Osnova

1. Úvod do předmětu: význam sociální komunikace pro práci v oblasti daňového poradenství; koncepce předmětu, jeho základní témata a jejich návaznosti; přehled studijní literatury základní a doporučené; stanovení požadavků k zápočtu a ke zkoušce; přehled základní terminologie.2. Charakteristika osobnosti; struktura osobnosti; utváření osobnosti v průběhu ontogenetického vývoje; možnosti poznávání a ovlivňování osobnosti.3. Základní přístupy k osobnosti v explicitních a implicitních teoriích a jejich důsledky pro sociální komunikaci. 4. Výkonové charakteristiky osobnosti a jejich vliv na intrapersonální a interpersonální komunikaci.5. Motivační dynamika osobnosti a její vliv na intrapersonální a interpersonální komunikaci.6. Profilující charakteristiky osobnosti a jejich vliv na intrapersonální a interpersonální komunikaci – I. část.7. Profilující charakteristiky osobnosti a jejich vliv na intrapersonální a interpersonální komunikaci – II. část.8. Zákonitosti sociální percepce a jejich důsledky pro poznávání sebe sama a druhých; možnosti aplikace těchto zákonitostí při zvyšování účinnosti sociální komunikace.9. Sociální komunikace v průběhu sociálního styku; komunikační proces; vzájemné vztahy mezi tvořivostí, komunikací, motivací a stimulací a jejich důsledky.10. Komunikace verbální a neverbální; vliv vztahu mezi verbální a neverbální komunikací na průběh a výsledek komunikačního procesu. 11. Základní komunikační dovednosti a možnosti jejich kultivování a rozvíjení.12. Základy teoretických modelů sociální komunikace (asertivita a transakční analýza) a možnosti jejich aplikace při zvyšování účinnosti sociální komunikace.13. Sociální komunikace v pracovním styku; vliv organizační kultury a vztahů v pracovní skupině na průběh a výsledky vnitrofiremní komunikace; příprava a organizace průběhu obchodního jednání; základní pravidla účinné prezentace.

Literatura

PROVAZNÍK, V. a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0470-6. (CS)BEDRNOVÁ, E. a kol. Duševní hygiena a sebeřízení pro vysokoškoláky a mladé manažery. Praha: Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-681-6. (CS)KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988. (CS)HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-85424-40-1. (CS)HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5. (CS)SMEJKAL, V. Lexikon společenského chování. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0209-6. (CS)HOSPODÁŘOVÁ, I. Veřejná prezentace od A do Z. Praha: Expertis, 1992. ISBN 80-902446-1-0. (CS)LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. a kol. Organizační kultura. Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0648-2. (CS)LUKÁŠOVÁ, R. Komunikace v práci vedoucího pracovníka, Komunikace a vztahy v pracovní skupině. In: Němeček, P. a kol.: Vedoucí podniku – podnik v kostce, část 14, díly 8 a 9. Praha: Verlag Dashofer, 1998. ISBN 80-901859-5-9. (CS)

Požadavky

Znalosti a dovednosti na úrovni středoškolského vzdělání.

Garant

doc. Ing. Zdeňka Konečná, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Zdeňka Konečná, Ph.D.