Předmět Psychologie v podnikání (ÚSI-2FCPP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚSI-2FCPP - Psychologie v podnikání, Ústav soudního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Psychologie a podnikání, faktory ovlivňující pozitivně a negativně pracovní výkonnost.
Osnova
1. Úvod do předmětu. Význam psychologie v podnikání. Vznik a vývoj psychologie jako vědy. vědy. Orientace v oblasti psychologických disciplín.2. Metody zjišťování psychologických poznatků a jejich využití v podnikání.3. Osobnost člověka a význam osobnostních vlastností v podnikání. SWOT analýza. 4. Člověk v sociálním prostoru, sociální chování, sociální interakce a jejich a význam v podnikatelském prostředí. 5. Sociální skupiny a jejich dynamika. Pracovní skupiny a týmy. 6. Komunikace, komunikace v organizaci. Základní komunikační strategie a jejich uplatnění v podnikatelské praxi.7. Základní komunikační dovednosti a jejich využití: asertivita, transakční analýza8. Psychologie činností, motivace lidského chování.Efektivní spolupráce s druhými lidmi.9. Člověk v organizaci, organizační chování.10. Konflikty a jejich řešení. 11. Stres a demotivační faktory v práci.12. Osobní kariéra a osobní potenciál.13. Kvalita života, podnikatelský životní způsob z pohledu širšího sociálního kontextu,workoholismus.
Literatura
Bedrnová, E., Nový, I. a kol.: Psychologie a sociologie v řízení firmy. Praha, Prospektrum 1994¨Bedrnová,E. a kol.: Duševní hygiena a sebeřízení. Praha, VŠE 1996Bělohlávek, F.: Osobní kariéra. Praha, Grada 1994Bělohlávek, F.: Organizační chování. Olomouc, Rubicon 1996Vykopalová, H.: Sociální psychologie v kontextu komunikace. UP,Olomouc 2000 Hayesová, N.: Základy sociální psychologie. Praha, Portál 2000 Praško, J., Prašková, H.: Asertivně proti stresu. Praha, Grada 1996 Plamínek, J.: Řešení konfliktů s umění rozhodovat. Praha, Argo 1994Čakrt, M.: Typologie osobnosti pro manažery. Praha, Management Press 1996 Khelerová, V.: Komunikační dovednosti manažera. Praha, Grada Publishing 1995
Požadavky
Zvláštní požadavky nejsou.
Garant
doc. PhDr. Karel Schmeidler, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Karel Schmeidler, CSc.