Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing (ÚSI-2FDMA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚSI-2FDMA - Marketing, Ústav soudního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně (VUT).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy z oblasti marketingu, zejména se zaměřením na jeho aplikace v oblasti B2B (průmyslový marketing). Orientace na průmyslový marketing je přínosná z řady důvodů - jednak to odpovídá očekávanému zaměření studia, vychází to také vstříc předpokládanému složení posluchačů (mezioborové studium se zastoupením studentů z řady fakult VUT). Věcné zaměření předmětu bude vycházet ze soudobých teoretických poznatků a bude zaměřeno na jejich kritickou interpretaci a konfrontaci s reálnými podmínkami na našem trhu a na trhu zemí EU. Problematika bude zaměřena na rizikové inženýrství. Student bude schopen komplexně identifikovat a kriticky analyzovat rizika, implementovat a vyhodnotit přijatá opatření ve firmách a institucích z pohledu marketingu.

Osnova

1. Úvod a vymezení předmětu "Marketing"2. Seznámení se s základními pojmy z oblasti marketingu3. Seznámení se s základními pojmy a pravidly tvorby marketingových plánů4. Uvedení příkladů aplikace marketingových plánů5. Seznámení se s nástroji marketingového řízení - marketingový mix6. Seznámení se s nástroji marketingového řízení - marketingový mix7. Seznámení se s nástroji marketingového řízení - marketingový mix8. Metody marketingového výzkumu I.9. Metody marketingového výzkumu II.10. Specifika průmyslového marketingu I.11. Specifika průmyslového marketingu II.12. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu13. Shrnutí a závěr.

Literatura

KOTLER, P. Marketing management, 10. rozšířené vydání,Praha, Grada Publishing, 2003. 719 s. ISBN 80-247-0016-6.STORBACKA, K. - LEHTINEN, J.R. Řízení vztahů se zákazníky. Customer Relationship Management , Praha, Grada Publishing, 2002. 168 s. ISBN 80-7169-813-X.BUREŠ, I. Marketingově řízená firma, Praha, Management Press, 1992. 101 s. ISBN 80-85603-24-1.SCULLEY, J. - BYRNE, J. A. Odysea. Od Pepsi k Apple. Praha Management Press,1994. 400s. ISBN 80-85603-51-9.WHITELEY, R. Podnik řízený zákazníkem. Praha, Victoria Publishing 1993. 231 s. ISBN 80-85605-69-4

Požadavky

Nejsou požadovány.

Garant

doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA

Vyučující

doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA