Předmět Ekonomie informačních produktů (ÚSI-2ICEP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ÚSI-2ICEP - Ekonomie informačních produktů, Ústav soudního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně (VUT).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je zjednodušit orientaci a získat potřebné znalosti a dovednosti v oblasti optimálního řízení informačních produktů ve všech jeho vnitřních i vnějších souvislostech, a to za účelem splnění potřeb a dosažení očekávaných obchodních přínosů anebo získání konkurenční výhody. Klíčovou oblastí zájmu je aplikace základních mikroekonomických principů, a dále marketingu, teorie kontraktů, teorie rozhodování a her.
Osnova
Úvod - definice základních pojmů - IS/IT, informační zboží atp.2. Informační společnost - hlavní rysy, směry vývoje a trendy3. Business oblast, ekonomika a informační technologie4. Informační ekonomika, management a marketing5. Informace ve vědě, technice a medicíně (STM)6. Oceňování IT zboží7. Vytváření různých verzí informačního zboží8. Uzamčení, náklady přechodu a jak tyto situace poznat9. Copyright, otázky autorských práv10. Sítě, síťová ekonomika a pozitivní zpětná vazba11. Rozhodování v podmínkách síťové ekonomiky12. Standardy a kompatibilita – kooperace, a ekonomika standardů13. Válka standardů
Literatura
1. P. Fiala. Síťová ekonomika. 2008. ISBN 80869466962. J. Keyes. Marketing IT Products and Services. 2009. ISBN 97814398031963. C. Forza, F. Salvador. Product Information Management for Mass Customization. 2006. ISBN 97802300068294. C. Shapiro, H. R. Varian. Information Rules: A Strategic Guide to the Network Economy. 1998. 978-087584863 5. L. Macáková. Mikroekonomie - základní kurs. 2009. ISBN 978-80-86175-70-66. J. Laffont, D. Martimort. The Theory of Incentives: The Principal-Agent Model. 2002. 978-069109184 7. P. Bolton, M. Dewatripont. Contract Theory. 2005. 978-026202576 8. B. Salanie. The Economics of Contracts. 2005. 978-026219525 9. Macho-Stadler And J. D. Perez-Castrillo. An Introduction to the Economics of Information: Incentives and Contracts. 2001. 0-19-924325-5
Požadavky
Není specifikováno.
Garant
Ing. Šárka Květoňová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Šárka Květoňová, Ph.D.