Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítačová grafika pro pokročilé (KIV / ACG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIV / ACG - Počítačová grafika pro pokročilé, Fakulta aplikovaných věd, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1-2 Úvod, organizační informace. Typické úlohy a metod, přehled matematického aparátu a jeho aplikací. Složitost a robustnost algoritmů. Tranformace algoritmů.3-4 Datové reprezentace, souřadnicové systémy, homogenní souřadnice, affinní a projektivní prostory. Princip duality a jeho aplikace. Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3.5-6 Pluckerovy a barycentrické souřadnice, jejich použítí a typické úlohy. Metody efektivního výpočtu s použitím GPU.7-8 Základy a použítí algebry geometrie a konformní algebry.Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3 s geometrickou algebrou.9-10 Interpolace uspořádaných a neuspořádaných dat v Eukleidovském a projektivním postoru.11 Aplikace geometrické algebry a konformní geometrie v počítačové grafice, herních 3D systémech, vizualizaci dat a systémech virtuální reality.12 Zvaná přednáška13 Rekapitulace předmětu

Získané způsobilosti

Absolvent předmětu získá:- znalost pokročilých metod používaných v počítačové grafice a vizualizaci dat, 3D herních systémů- porozumění nutného relevantního matematického aparátu - schopnost návrhu a realizace relevantních programových prostředků- základní zkušenost práce v týmu

Literatura

Vince, John. Essential mathematics for computer graphics fast. London : Springer, 2001. ISBN 1-85233-380-4.Shirley,Peter. Fundamentals of computer graphics. Lichtenbelt, Barthold; Crane, Randy; Naqvi, Shaz. Introduction to volume rendering. Upper Saddle River : Prentice Hall, 1998. ISBN 0-13-861683-3.Blinn,J. Jim Blinn s Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline. Morgan Kaufmann Publ, 1996. Lengyel, Eric. Mathematics for 3D game programming and computer graphics. 2nd ed. Hingham : Charles River Media, 2004. ISBN 1-58450-277-0.Hartley, Richard; Zisserman, Andrew. Multiple view geometry in computer vision. Cambridge : Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-62304-9.Penna,M.A., Patterson,R.R. Projective Geometry and its Application to Computer Graphics. Prentice Hall, 1986.

Požadavky

Prezentace semestrální práce/studie Získání alespoň 50% možných bodů

Garant

Prof. Ing. Václav Skala, CSc.

Vyučující

Prof. Ing. Václav Skala, CSc.Prof. Ing. Václav Skala, CSc.