Předmět Algoritmy a počítačová grafika (KIV / APG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIV / APG - Algoritmy a počítačová grafika, Fakulta aplikovaných věd, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod, organizace předmětu. Metodologie porovnávání algoritmů. Urychlovací techniky, předzpracování, dělení prostoru.2. Projektivní reprezentace a princip duality. Pluckerovy souřadnice a aplikace.3. Geometrické transformace v E2 a E3 (vektorová formulace). Neplanární projekce a jejich aplikace.4. Interpolace uspořádaných dat. Parametrické křivky a plochy. Modelování povrchu tuhých těles.5. Geometrické výpočty a algoritmy výpočtů průsečíků geometrických entit.6. Metody a datové struktury pro reprezentaci objektů a volumetrická data.7. Modelování složitých objektů, hierarchické struktury, CSG stromy. Graf scény.8. Generace povrchu z objemových dat a objektů zadaných implicitním popisem.9. Modely osvětlení a metody stínování.10. Algoritmy sledování paprsku, multispektrální rendering.11. Principy radiační metody a path tracing. Image based rendering.12. Animace, kinematika a inverzní kinematika.13. Interpolace neuspořádaných dat. Základy geometrické algebry.
Získané způsobilosti
Absolvent předmětu získá:- znalost pokročilých metod používaných v počítačové grafice a vizualizaci dat, 3D herních systémů- porozumění nutného relevantního matematického aparátu - schopnost návrhu a realizace relevantních programových prostředků
Literatura
Skala,Václav. Algoritmy počítačové grafiky I. Plzeň, 2011. ISBN ISBN 978-80-86943.Skala, Václav. Algoritmy počítačové grafiky II. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-86943-20-6.Skala, Václav. Algoritmy počítačové grafiky III. Plyeň, 2011. ISBN 978-80-86943-21-3.Theoharis, T. Graphics & visualization : principles & algorithms. Wellesley : A.K. Peters, 2008. ISBN 978-1-56881-274-8.Sojka,E., Němec,M., Fabián,T. Matematické základy počítačové grafiky. VŠB Ostrava, 2011. Watt, Alan. 3D computer graphics. 3rd ed. Harlow : Addison-Wesley, 2000. ISBN 0-201-39855-9.Watt, Alan; Policarpo, Fabio. 3D Games : animation and advanced real-time rendering. 1st pub. Harlow : Addison-Wesley, 2003. ISBN 0-201-78706-7.Sojka, Eduard. Počítačová grafika II. Ostrava, 2008. Agoston, Max K. Computer Graphics and Geometric Modeling. London, 2005. ISBN 1-85233-818-0.Blinn, Jim. Jim Blinn s Corner. Morgan Kaufmann Publ., 1996. ISBN 1-55860-387-5.Martišek,Dalibor. Matematické principy grafických systémů. 2002. ISBN 80-85763-19-2.Ferguson, R.Stuart. Practical Algorithms for 3D Computer Graphics. A.K.Peters, 2001. ISBN 1-56881-154-3.Shirley, Peter. Realistic ray tracing. Natick : A. K. Peters, 2000. ISBN 1-56881-110-1.
Požadavky
Prezentace semestrální práce/studie Získání alespoň 70% možných bodů. Účast na cvičeních alespoň 75%.Úspěšné složení závěrečného testu.Odborné práce se ukládají na PORTAL,Termíny zápočtů: řádný poslední přednáškový týden, náhradní termín +7 dní
Garant
Prof. Ing. Václav Skala, CSc.
Vyučující
Prof. Ing. Václav Skala, CSc.Prof. Ing. Václav Skala, CSc.