Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Algoritmy a počítačová grafika (KIV / APG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIV / APG - Algoritmy a počítačová grafika, Fakulta aplikovaných věd, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod, organizace předmětu. Metodologie porovnávání algoritmů. Urychlovací techniky, předzpracování, dělení prostoru.2. Projektivní reprezentace a princip duality. Pluckerovy souřadnice a aplikace.3. Geometrické transformace v E2 a E3 (vektorová formulace). Neplanární projekce a jejich aplikace.4. Interpolace uspořádaných dat. Parametrické křivky a plochy. Modelování povrchu tuhých těles.5. Geometrické výpočty a algoritmy výpočtů průsečíků geometrických entit.6. Metody a datové struktury pro reprezentaci objektů a volumetrická data.7. Modelování složitých objektů, hierarchické struktury, CSG stromy. Graf scény.8. Generace povrchu z objemových dat a objektů zadaných implicitním popisem.9. Modely osvětlení a metody stínování.10. Algoritmy sledování paprsku, multispektrální rendering.11. Principy radiační metody a path tracing. Image based rendering.12. Animace, kinematika a inverzní kinematika.13. Interpolace neuspořádaných dat. Základy geometrické algebry.

Získané způsobilosti

Absolvent předmětu získá:- znalost pokročilých metod používaných v počítačové grafice a vizualizaci dat, 3D herních systémů- porozumění nutného relevantního matematického aparátu - schopnost návrhu a realizace relevantních programových prostředků

Literatura

Skala,Václav. Algoritmy počítačové grafiky I. Plzeň, 2011. ISBN ISBN 978-80-86943.Skala, Václav. Algoritmy počítačové grafiky II. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-86943-20-6.Skala, Václav. Algoritmy počítačové grafiky III. Plyeň, 2011. ISBN 978-80-86943-21-3.Theoharis, T. Graphics & visualization : principles & algorithms. Wellesley : A.K. Peters, 2008. ISBN 978-1-56881-274-8.Sojka,E., Němec,M., Fabián,T. Matematické základy počítačové grafiky. VŠB Ostrava, 2011. Watt, Alan. 3D computer graphics. 3rd ed. Harlow : Addison-Wesley, 2000. ISBN 0-201-39855-9.Watt, Alan; Policarpo, Fabio. 3D Games : animation and advanced real-time rendering. 1st pub. Harlow : Addison-Wesley, 2003. ISBN 0-201-78706-7.Sojka, Eduard. Počítačová grafika II. Ostrava, 2008. Agoston, Max K. Computer Graphics and Geometric Modeling. London, 2005. ISBN 1-85233-818-0.Blinn, Jim. Jim Blinn s Corner. Morgan Kaufmann Publ., 1996. ISBN 1-55860-387-5.Martišek,Dalibor. Matematické principy grafických systémů. 2002. ISBN 80-85763-19-2.Ferguson, R.Stuart. Practical Algorithms for 3D Computer Graphics. A.K.Peters, 2001. ISBN 1-56881-154-3.Shirley, Peter. Realistic ray tracing. Natick : A. K. Peters, 2000. ISBN 1-56881-110-1.

Požadavky

Prezentace semestrální práce/studie Získání alespoň 70% možných bodů. Účast na cvičeních alespoň 75%.Úspěšné složení závěrečného testu.Odborné práce se ukládají na PORTAL,Termíny zápočtů: řádný poslední přednáškový týden, náhradní termín +7 dní

Garant

Prof. Ing. Václav Skala, CSc.

Vyučující

Prof. Ing. Václav Skala, CSc.Prof. Ing. Václav Skala, CSc.