Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Grafická rozhraní a GPU (KIV / GRG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIV / GRG - Grafická rozhraní a GPU, Fakulta aplikovaných věd, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1 Úvod do předmětu, seznámení s grafickými knihovnami OpenGL a Direct3D.2 Vertex pipeline.3-4 Pixel pipeline, z-buffer, textury.5 Programovatelné GPU, shading language.6 Světlo a stín, aproximace světel, ostré a měkké stíny.7 Materiály, isotropní a anisotropní aproximace materiálů, environmental mapping, průhlednost a průsvitnost.8 Lokální modifikace povrchu, bump mapping, normálové mapy, occlusion mapping.9 Zpracování výstupu, post-processing obrazu, HDR.10 Vizualizace dat, objemová data, vektorová pole.11 Obecný výpočet na GPU, matematika, geometrie.12 Mobilní grafika.13 Rezerva.

Získané způsobilosti

Absolvováním předmětu student získá- přehled o současných technologiích pro 3D grafiku a výpočty na GPGPU- aktivní znalost standardních grafických knihoven- znalost standardních jazyků pro programování grafických karet- schopnost implementovat netriviální grafické efekty a matematické výpočty na GPGPU- schopnost analyzovat vhodnost problému pro implementaci na GPGPU

Literatura

Kelly Dempski. Advanced Lighting and Materials with Shaders. 2004. Fernando, Randima. GPU gems : programming techniques, tips, and tricks for real-time graphics. Boston : Addison-Wesley, 2004. ISBN 0-321-22832-4.Fernando, Randima; Pharr, Matt. GPU gems 2 : programming techniques for high- performance graphics and general-purpose computation. Upper Saddle River : Addison-Wesley, 2005. ISBN 0-321-33559-7.Hubert Nguyen. GPU Gems 3. 2007.

Požadavky

Vypracování samostatného semestrálního projektu, ve kterém budou naučené techniky využity a získání alespoň 50% možných bodů z jeho hodnocení a úspěšné absolvování zkoušky.

Garant

Ing. Petr Vaněček, Ph.D.

Vyučující

Ing. Petr Vaněček, Ph.D.Ing. Petr Vaněček, Ph.D.