Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítačové hry (KIV / PH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIV / PH - Počítačové hry, Fakulta aplikovaných věd, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1 Úvod do předmětu, vývoj počítačových her, taxonomie.2 Gamedesign. Struktura hry, formální elementy her, dynamika herních systémů.3 Proces tvorby. Prototypování, testování.4 Herní engine. Struktura herního enginu, jednotlivé bloky enginu.5 Fyzika ve hrách. Fyzikální zákony, hmotný bod, pevné těleso, kolize, ODE.6 Síťová komunikace.7 Skriptování. Základní přístupy, LUA.8 Umělá inteligence. Konečný automat, plánování, ohodnocovací funkce.9 Grafika. Základní datové struktury, scene management.10 Nástroje pro 2D, 3D.11 Souborový systém, správa paměti, ochrana.12 Rezerva.13 Prezentace her jednotlivých týmů.

Získané způsobilosti

Absolvováním předmětu student získá- schopnost analzyovat předložený herní návrh, najít jeho silné a slabé stránky a případná řešení problémů- základní znalost struktury herních enginů a jednotlivých bloků- aktivní znalost knihoven pro práci s fyzikou, skriptováním a počítačovou grafikou ve hrách

Literatura

Fullerton, Tracy; Swain, Christopher,; Hoffman, Steven. Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games. 2nd ed. Amsterdam : Elsevier Morgan Kaufmann, 2008. ISBN 978-0-240-80974-8.Eberly, David H.; Shoemake, Ken. Game physics. 1st ed. San Francisco : Elsevier, 2004. ISBN 1-55860-740-4.Varanese, Alex. Game scripting mastery. Indianapolis : Premier Press, 2002. ISBN 1-931841-57-8.Bourg, David M. Physics for game developers. Beijing : O Reilly, 2002. ISBN 0-596-00006-5.Schell, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. 2008. Eberly, David H. 3D game engine architecture : engineering real-time applications with Wild Magic. Boston: Morgan Kaufman Publishers, 2005. ISBN 0-12-229064-X.

Požadavky

Vypracování týmového semestrálního projektu a získání alespoň 50% možných bodů z jeho hodnocení a úspěšné absolvování zkoušky.

Garant

Prof. Dr. Ing. Ivana Kolingerová

Vyučující

Ing. Petr Vaněček, Ph.D.Ing. Petr Vaněček, Ph.D.