Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér Mediální a didakt. ilustrace 3 (KDE / IL3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDE / IL3 - Ateliér Mediální a didakt. ilustrace 3, Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. - 13.1. seznámení s průběhem semestru, zadání semestrálního úkolu (KP),2. společná korektura v terénu - plenéru - ZOO3. individuální korektura kreseb a maleb v ulicích města,4. kolektivní prezentace dosavadní práce a rozvaha o další aplikaci,5. společné konzultace, rozpracovanost, materiálové zkoušky, verze, mutace,6. individuální konzultace, rozpracovanost, verze, mutace,7. finalizace prvního ateliérového projektu8. odevzdání prvního ateliérového projektu a počátek práce na projektu druhém9. konzultace - kontrola rozpracovanosti10. konzultace makety knihy11. dolaďování vztahu ilustračního doprovodu a designu knihy12. konzultace definitivní podoby knihy před vazbou, příprava zázemí KPZ,13. závěr, odevzdání úkolu č. 2, hodnocení práce v semestru, diskuse o KPZStudenti na počátku semestru kreslí a fotografují v ulicích města, v ZOO, v divadle, na zkouškách filharmonie, v prostorech univerzity. Ze sebraného materiálu vytvoří alba a obrazový materiál aplikují do tabule formátu B1 - obrazové mapy města, která vypráví zábavnou formou o fungování divadla, orchestru apod. Technikou definitivních semestrálních prací je kresba, kolorovaná kresba - dvěma barvami i plnobarevně.Dalším projektem tohoto semestru je ilustrace povídky - detektivní, dobrodružné či science fiction. Ilustrace jsou řešeny technikou kresby a jsou monochromní. Student řeší také přebal, vazbu, titulní stranu a grafickou úpravy textu, který by neměl překročit patnáct stran. Kniha je digitálně vytištěna a svázána.U všech variant úkolů je zřetelně definován adresát.

Získané způsobilosti

Student :- ovládá přenos obrazu ze stadia skic a variant do konkrétní grafické techniky a měřítka,- rozumí vztahu obrazu a písma,- do výsledného tvaru integruje fotografii, kresbu, kolorovanou kresbu, tisk i alternativní techniky,- ze sebraného nakresleného či nafoceného matriálu vytvoří album a obrazový materiál aplikuje do tabule B1 - obrazové mapy (města, ZOO, univerzity apod.),- vytvoří technikou kresby monochromní ilustrace k povídce,- vyřeší přebal, vazbu, titulní stranu a grafickou úpravy textu knihy, knihu digitálně vytiskne a sváže.

Literatura

antikvariáty a knihovny. encyklopedická literatura. monografie ilustrátorů 19. a 20. století. produkce nakladatelství AULOS. průřezový pohled na současnou polygrafickou produkci. středověká knižní malba ( A. Matějček).

Požadavky

Požadavky na absolvování zkoušky:- komplexní zpracování úkolů od stadia náčrtů až po prezentaci a obhajobu, student sleduje přesah své práce do sousedních oborů, "přeložitelnost" svých sdělení do cizích/jiných jazyků = technik, forem, - 80% aktivní účast na pracovních seminářích,- průběžné plnění a odevzdávání seminárních úkolů dle požadavků vyučujícího,- průběžná práce na semestrálním úkolu (KP),- tvořivý, zaujatý přístup a otevřenost,- schopnost spolupráce v kolektivu,- vypracování semestrálního úkolu, jeho předložení v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím,- prezentace.

Garant

Doc. akad. mal. Josef Mištera