Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér Intermédia 10 (KVU / IM10)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVU / IM10 - Ateliér Intermédia 10, Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. - 13.- Zadání tématu pro KP (semestrální projekt), orientace a možnosti.- Studium problematiky, průběžné přednášky pedagoga.- Průběžné zadávání, tvorba, korektury, konzultace a odevzdávání dílčích ateliérových úkolů.- Průběžné korektury, konzultace a tvorba semestrálního projektu (KP).- Konceptuální myšlení.- Použití médií k netradičnímu uměleckému ztvárnění.- Koncipování prostoru - interiér, exteriér (veřejný prostor).- Interaktivní a kinetické objekty či instalace v neformálním prostředí (videoinstalace, prostorové projekce).- Vedení studenta k návrhu vlastního tématu, upevnění jeho schopnosti rozhodování.- Spolupráce v týmu.- Prostor - součást architektonického řešení. Prostor dotvářející architektonické řešení.- Česká kultura ve vztahu ke světovému umění.- Vedení studenta ke zběhlosti v úsudku, kritice, ale i k sebekritickému přístupu a hodnocení své vlastní práce.- Koncipování zvolené formy k realizovanému celku jak po stránce tematické, mechanické, technické, tak po stránce obsahové.- Realizace dobře profesionálně technicky zpracovaná s důrazem na smysluplné a nápadité řešení projektu např. interaktivní, mechanický, počítačový systém v rámci objektů.- Portfolio.Přehled probírané látky, postupů, při plnění dílčí části projektu:- přednáška, ukázka možností použití programu Authorizing DVD v prostředí After effect,- přednáška o kompozici a barvě v obraze, jak při digitálním tak filmovém zpracování obrazu,- zadání tématu, společný seminář, rozbor problematiky,- přednáška pozvaného hosta na dané téma,- konzultace skic, kreseb nebo digitálně zpracovaného záměru.- rozprava nad modely či rozpracovanými video projekcemi, krátkými filmy.- povinné semináře - spolupráce s odborníky v oblasti vědy a techniky,- návštěva současných výstav,- seminární práce na dané téma.- konzultace nad výběrem média pro dokončení realizace,- realizace projektů, instalace prací - výstava.- veřejná prezentace, obhajoba, odevzdání seminární práce, vlastní názor a reflexe nad vykonanou prací a tematické přednášky, písemně, digitálně zpracované s osobním vhledem a názorem.

Získané způsobilosti

Student bude vybaven kompetencemi pro konceptuální řešení výtvarných zadání s aplikací adekvátní formy výrazových prostředků. Dokáže se orientovat v kombinaci různých médií, vytvořit prostorové videoprojekce, videoinstalace, trojrozměrné koncipovat vnější i vnitřní prostor, vytvořit interaktivní objekty, objekty řízení počítačovými programy, multimediálně zaměřené instalace s mechanickými interaktivními možnostmi apod. Bude schopen rozlišit, posoudit a navrhnout nejvhodnější způsob komunikace mezi společenskými potřebami současné civilizace a výtvarným zpracováním projektu.

Literatura

Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.Smith, Edward. Artoday [i. e. Art today] = Současné světové umění. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.De Micheli, M. Avantgardy XX.století. Klee, Paul. Čáry. 1. vyd. Praha : Odeon, 1990. ISBN 80-207-0112-5.Gilbert, Katharine Everett; Kuhn, Helmut. Dějiny estetiky. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1965. Pijoan, José. Dějiny umění. 1. Praha : Odeon, 1987. Beránek, Petr. Digitální video v praxi. 2., rozš. vyd. Brno : Mobil Media, 2003. ISBN 80-86593-34-7.Plazewski, J. Filmová řeč. Orbis Praha, 1967. Mac Luhan, Marshall. Jak rozumět médiím : Extenze člověka. 1. vyd. Praha : Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2.Lévy, Pierre. Kyberkultura : zpráva pro Radu Evropy v rámci projektu "Nové technologie: kulturní spolupráce a komunikace". V Praze : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.Sokolowsky,P.,Šedivá,Z. Multimédia současnost budoucnosti. Praha, Grada, 1994. Štikar, Jiří. Obrazová komunikace. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1992. on-line katalogy knihoven. Gombrich, Ernst Hans. Příběh umění. Praha : Odeon, 1992. ISBN 80-207-0416-7.Hesse, Hermann. Siddhartha. New York : Bantam books, 1972. Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.Knotek, Pavel. Velká kniha o skenování. 1. vyd. Brno : Unis Publishing, 1999. ISBN 80-86097-37-4.Klee, Paul. Vzpomínky, deníky, esej, Arbor Vitae, 2000. Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. 1. vyd. Praha : Hynek, 1994. ISBN 80-85906-04-X.Petříček, Miroslav. Znaky každodennosti čili krátké řeči téměř o ničem. 1. vyd. Praha : Herrmann & synové, 1993.

Požadavky

- účast na úvodních hodinách nutná - neúčast je nutné omluvit u vyučujícího - osobní domluva,- pravidelná aktivní účast na seminářích, povinná invence studentů,- 90% účast na vyučování,- odevzdání všech dílčích ateliérových seminárních úkolů v termínech a dle požadavků stanovených vyučujícím, - odevzdání a obhajoba hlavního semestrálního projektu (KP) v podobě skic, návrhů, přípravných textů a materiálů,- samostatnost ve výběru témat pro semestrální realizaci projektu,- konceptuální myšlení při zpracování zadaného, vlastního tématu nebo společného projektu,- písemné zpracování, skici, počítačové zpracování, návrhy, makety, fotografické cykly, - postupy při realizaci filmové a dokumentární práci, schopnost rozdělení kompetencí ve skupině (týmová spolupráce), slovní obhajoba svého záměru,- správně zpracovaný scénář jak k videoperformanci tak k zadanému tematickému záměru, - prezentace.Hodnotící kritéria:- nutnost čtení doporučené literatury, zájem vzdělávat se a rozvíjet svůj talent,- včasné odevzdání zpracovaného návrhu na zadaný nebo volně zvolený projekt např. formou scénáře, počítačové projekce, skici, fotografický cyklus určený k realizaci,- společný projekt, např. fotografický, s využitím digitální kamery nebo video kamery,- realizace s výtvarným použitím filmové řeči multimediálního charakteru, krátký video film- realizace týmového projektu založeného na fotografickém cyklu, využítí landartových tendencí při pobytu v přírodě, společné koncipování práce, rozdělení technických kompetencí,- schopnost rozvíjet původní záměr a dovést projekt do finální podoby,- porovnání původního záměru s dosaženým cílem.Bližší informace o termínech a přesných tématech jednotlivých zadání budou k dispozici na www.courseware.zcu.cz.

Garant

Doc. MgA. Milena Dopitová