Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér Intermédia 11 (KVU / IM11)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVU / IM11 - Ateliér Intermédia 11, Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. - 13.- Zadání tématu pro KP (semestrální projekt), orientace a možnosti.- Studium problematiky, průběžné přednášky pedagoga.- Průběžné zadávání, tvorba, korektury, konzultace a odevzdávání dílčích ateliérových úkolů.- Formulace obsahu vlastního projektu studenta.- Projekt interaktivní komunikace - zapojení diváka, posluchače, uživatele.- Tvorba, koncepce a vizuální stránka interaktivního projektu.- Příprava a tvorba konceptu (interaktivní scénář, jeho odlišnosti a zákonitosti).- Úvod do programování (ve spolupráci se studenty informatiky navrhnout a společně zrealizovat jednoduchou PC hru).- Tvorba grafické podoby (nákresy, skici, realizace v 3D, jednoduchá interakivita) a zhotovení videozáznamu.- Využití 3D grafiky pro filmové efekty, implementace 3D ve filmu, programování jednoduché interakce.- Průběžné korektury, konzultace a tvorba semestrálního projektu (KP).- Vedení studenta ke zběhlosti v úsudku, kritice, ale i k sebekritickému přístupu a hodnocení své vlastní práce.- Koncipování zvolené formy k realizovanému celku jak po stránce tematické, mechanické, technické, tak po stránce obsahové.- Realizace dobře profesionálně technicky zpracovaná s důrazem na smysluplné a nápadité řešení projektu např. interaktivní, mechanický, počítačový systém v rámci objektů.- Portfolio.Přehled probírané látky, postupů, při plnění dílčí části projektu:- přednáška, ukázka možností použití programu Authorizing DVD v prostředí After effect,- přednáška o kompozici a barvě v obraze, jak při digitálním tak filmovém zpracování obrazu,- zadání tématu, společný seminář, rozbor problematiky,- přednáška pozvaného hosta na dané téma,- konzultace skic, kreseb nebo digitálně zpracovaného záměru.- rozprava nad modely či rozpracovanými video projekcemi, krátkými filmy.- povinné semináře - spolupráce s odborníky v oblasti vědy a techniky,- návštěva současných výstav,- seminární práce na dané téma.- konzultace nad výběrem média pro dokončení realizace,- realizace projektů, instalace prací - výstava.- veřejná prezentace, obhajoba, odevzdání seminární práce, vlastní názor a reflexe nad vykonanou prací a tematické přednášky, písemně, digitálně zpracované s osobním vhledem a názorem.

Získané způsobilosti

Student bude vybaven kompetencemi pro práci se softwarem a hardwarem v oblasti interaktivního rozhraní videa a audia s důrazem na aktivní participaci diváka, uživatele, posluchače. Student dokáže samostatně zformulovat obsah projektu, navrhnout více variant řešení a zvolit adekvátní formu realizace.

Literatura

Morganová, Pavlína. Akční umění. Olomouc : Votobia, 1999. ISBN 80-7198-351-9.De Micheli, M. Avantgardy XX.století. Klee, Paul. Čáry. 1. vyd. Praha : Odeon, 1990. ISBN 80-207-0112-5.Sokol, Jan. Čas a rytmus 2. vydání. Praha, 2004. Dytrtová, K. Čas, prostor, hudba a výtvarné umění. Ústí nad Labem, 2006. Gilbert, Katharine Everett; Kuhn, Helmut. Dějiny estetiky. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1965. Pijoan, José. Dějiny umění. 1. Praha : Odeon, 1987. Beránek, Petr. Digitální video v praxi : velká kniha. 1. vyd. Brno : Unis Publishing, 2001. ISBN 80-86097-63-3.Plazewski, J. Filmová řeč. Orbis Praha, 1967. Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.Mac Luhan, Marshall. Jak rozumět médiím : Extenze člověka. 1. vyd. Praha : Odeon, 1991. ISBN 80-207-0296-2.Srp, K. Karel Malich. Praha, NG, 1994. Lévy, Pierre. Kyberkultura : zpráva pro Radu Evropy v rámci projektu "Nové technologie: kulturní spolupráce a komunikace". V Praze : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.Sokol, Jan. Malá filosofie člověka a Slovník filosofických pojmů. 4. rozš. vyd., (Ve Vyšehradu 2.). Praha : Vyšehrad, 2004. ISBN 80-7021-713-8.Sokolowsky,P.,Šedivá,Z. Multimédia současnost budoucnosti. Praha, Grada, 1994. Štikar, Jiří. Obrazová komunikace. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1992. on-line katalogy knihoven. Pešek, Jiří. Proměny času ve vztahu k bytí a jeho možnému smyslu : příspěvek k dějinám ontologického smyslu temporality. Vyd 1. Praha : Ježek, 1995. ISBN 80-85996-00-6.Patočka, Jan. Prostor a jeho problematika. in Estetika, 1991. Gombrich, Ernst Hans. Příběh umění. Praha : Odeon, 1992. ISBN 80-207-0416-7.Hesse, Hermann. Siddhartha, 1922. Kandinskij, Vasilij. Stupne, Fragment, 1994. ISBN 80-85508-20-6.Neff, Ondřej. Tajná kniha o digitální fotografii. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0220-3.DeFleur, Melvin L.; Ball-Rokeach, Sandra J.. Teorie masové komunikace. Praha : Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-420-9.Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.Knotek, Pavel. Velká kniha skenování, úprava obrázků a tisk. 2., upr. a rozš. vyd. Brno : Unis Publishing, 2000. ISBN 80-86097-50-1.Klee, Paul. Vzpomínky, deníky, esej, Arbor Vitae, 2000. Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. 1. vyd. Praha : Hynek, 1994. ISBN 80-85906-04-X.Petříček, Miroslav. Znaky každodennosti čili krátké řeči téměř o ničem. 1. vyd. Praha : Herrmann & synové, 1993.

Požadavky

- účast na úvodních hodinách nutná - neúčast je nutné omluvit u vyučujícího - osobní domluva,- pravidelná aktivní účast na seminářích, povinná invence studentů,- 90% účast na vyučování,- odevzdání všech dílčích ateliérových seminárních úkolů v termínech a dle požadavků stanovených vyučujícím, - odevzdání a obhajoba hlavního semestrálního projektu (KP) v podobě skic, návrhů, přípravných textů a materiálů,- samostatnost ve výběru témat pro semestrální realizaci projektu,- konceptuální myšlení při zpracování zadaného, vlastního tématu nebo společného projektu,- písemné zpracování, skici, počítačové zpracování, návrhy, makety, fotografické cykly, - postupy při realizaci filmové a dokumentární práci, schopnost rozdělení kompetencí ve skupině (týmová spolupráce), slovní obhajoba svého záměru,- správně zpracovaný scénář jak k videoperformanci tak k zadanému tematickému záměru, - prezentace. Hodnotící kritéria:- nutnost čtení doporučené literatury, zájem vzdělávat se a rozvíjet svůj talent,- včasné odevzdání zpracovaného návrhu na zadaný nebo volně zvolený projekt např. formou scénáře, počítačové projekce, skici, fotografický cyklus určený k realizaci,- společný projekt, např. fotografický, s využitím digitální kamery nebo video kamery,- realizace s výtvarným použitím filmové řeči multimediálního charakteru, krátký videofilm- schopnost rozvíjet původní záměr a dovést projekt do finální podoby,- porovnání původního záměru s dosaženým cílem.Bližší informace o termínech a přesných tématech jednotlivých zadání budou k dispozici na www.courseware.zcu.cz.

Garant

Doc. MgA. Milena Dopitová