Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ateliér Intermédia 9 (KVU / IM9)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVU / IM9 - Ateliér Intermédia 9, Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. - 13.- Zadání tématu pro KP (semestrální projekt), orientace a možnosti.- Studium problematiky, průběžné přednášky pedagoga.- Průběžné zadávání, tvorba, korektury, konzultace a odevzdávání dílčích ateliérových úkolů.- Průběžné korektury, konzultace a tvorba semestrálního projektu (KP).- Objekt - prostorové řešení.- Prostor jako součást architektonického řešení.- Prostor dotvářející architektonické řešení.- Prostorové projekty ve veřejném prostoru a architektuře.- Videoperformance.- Videoinstalace.- Fotografický projekt.- Vedení studenta k návrh vlastního tématu, upevnění jeho schopnost rozhodování.- Spolupráce v týmu.- Pobyt v přírodě spojený s exkurzí (praxe řemeslného zaměření).- Vedení studenta k zběhlosti v úsudku, kritice, ale i k sebekritickému přístupu a hodnocení své vlastní práce.- Koncipování zvolené formy k realizovanému celku jak po stránce tematické, mechanické, technické, tak po stránce obsahové.- Realizace dobře profesionálně technicky zpracovaná s nárokem na smysluplné a nápadité řešení projektu např. interaktivní, mechanický, počítačový systém v rámci objektů.- Portfolio.Přehled probírané látky, postupů, při plnění dílčí části projektu:- přednáška, ukázka možností použití programu Authorizing DVD v prostředí After effect,- přednáška o kompozici a barvě v obraze, jak při digitálním tak filmovém zpracování obrazu,- zadání tématu, společný seminář, rozbor problematiky,- přednáška pozvaného hosta na dané téma,- konzultace skic, kreseb nebo digitálně zpracovaného záměru.- rozprava nad modely či rozpracovanými video projekcemi, krátkými filmy.- povinné semináře - spolupráce s odborníky v oblasti vědy a techniky,- návštěva současných výstav,- seminární práce na dané téma.- konzultace nad výběrem média pro dokončení realizace,- realizace projektů, instalace prací - výstava.- veřejná prezentace, obhajoba, odevzdání seminární práce, vlastní názor a reflexe nad vykonanou prací a tematické přednášky, písemně, digitálně zpracované s osobním vhledem a názorem.

Získané způsobilosti

Student bude vybaven kompetencemi pro využití médií k netradičnímu uměleckému ztvárnění - koncipování prostoru jako součásti či dotvoření architektonického řešení. Student bude disponovat praktickými zkušenostmi s realizací prostorových projektů ve veřejném prostoru a architektuře, bude schopen využít svůj tvůrčí potenciál k vytvoření hodnotné realizace. Dokáže provést rozbor praktických aplikací, vést dialog nad analýzou zadání, posoudit nároky na technické možnosti zpracování po řemeslné i technické stránce a zvolit nejvhodnější způsob realizace.

Literatura

Reckitt, Helena. Art and feminism. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3529-3.Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture : an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.Smith, Edward. Artoday [i. e. Art today] = Současné světové umění. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.De Micheli, M. Avantgardy XX.století. Buscombe, Edward. Cinema today. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.Osborne, Peter. Conceptual art. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.Pelzer, Birgit; Francis, Mark; Colomina, Beatriz. Dan Graham. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3964-7.Gilbert, Katharine Everett; Kuhn, Helmut. Dějiny estetiky. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1965. Pijoan, José. Dějiny umění. 1. Praha : Odeon, 1987. Pijoan, José. Dějiny umění. 1. Praha, 1998. Pijoan, José. Dějiny umění. 10. Praha : Balios, 2000. ISBN 80-7176-764-6.Pijoan, José. Dějiny umění. 2. Praha : Balios, 1998. ISBN 80-7176-764-6.Pijoan, José. Dějiny umění. 3. Praha : Balios, 1998. ISBN 80-7176-764-6.Pijoan, José. Dějiny umění. 5. Praha : Balios, 1999. ISBN 80-7176-764-6.Pijoan, José. Dějiny umění. 6. Praha : Balios, 1999. ISBN 80-7176-764-6.Pijoan, José. Dějiny umění. 7. Praha : Balios, 1999. ISBN 80-7176-764-6.Pijoan, José. Dějiny umění. 8. Praha : Balios, 2000. ISBN 80-7176-764-6.Pijoan, José. Dějiny umění. 9. Praha : Balios, 2000. ISBN 80-7176-764-6.on-line katalogy knihoven. Gombrich, Ernst Hans. Příběh umění. Praha : Odeon, 1992. ISBN 80-207-0416-7.Watson, Scott; Thater, Diana; Clover, Carol J. Stan Douglas. London : Phaidon, 1998. ISBN 0-7148-3796-2.Warr, Tracey. The artist`s body. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.Verwoert, Jan; Halley, Peter; Matsui, Midori. Wolfgang Tillmans. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4192-7.

Požadavky

- účast na úvodních hodinách nutná - neúčast je nutné omluvit u vyučujícího - osobní domluva,- pravidelná aktivní účast na seminářích, povinná invence studentů,- 90% účast na vyučování,- odevzdání všech dílčích ateliérových seminárních úkolů v termínech a dle požadavků stanovených vyučujícím, - odevzdání a obhajoba hlavního semestrálního projektu (KP) v podobě skic, návrhů, přípravných textů a materiálů,- samostatnost ve výběru témat pro semestrální realizaci projektu,- konceptuální myšlení při zpracování zadaného, vlastního tématu nebo společného projektu,- písemné zpracování, skici, počítačové zpracování, návrhy, makety, fotografické cykly, - postupy při realizaci filmové a dokumentární práci, schopnost rozdělení kompetencí ve skupině (týmová spolupráce), slovní obhajoba svého záměru,- správně zpracovaný scénář jak k videoperformanci tak k zadanému tematickému záměru, - prezentace.Hodnotící kritéria:- nutnost čtení doporučené literatury, zájem vzdělávat se a rozvíjet svůj talent,- včasné odevzdání zpracovaného návrhu na zadaný nebo volně zvolený projekt např. formou scénáře, počítačové projekce, skici, fotografický cyklus určený k realizaci,- společný projekt, např. fotografický, s využitím digitální kamery nebo video kamery,- realizace s výtvarným použitím filmové řeči multimediálního charakteru, krátký video film- realizace týmového projektu založeného na fotografickém cyklu, využítí landartových tendencí při pobytu v přírodě, společné koncipování práce, rozdělení technických kompetencí,- schopnost rozvíjet původní záměr a dovést projekt do finální podoby,- porovnání původního záměru s dosaženým cílem.Bližší informace o termínech a přesných tématech jednotlivých zadání budou k dispozici na www.courseware.zcu.cz.

Garant

Doc. MgA. Milena Dopitová