Předmět Metodologie vědy (KMO / ADMV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMO / ADMV - Metodologie vědy, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Věda a vědecké poznání- Co je to výzkum, definice hlavních pojmů, orientace výzkumu- Výběr výzkumného tématu, studium literatury a práce se zdroji, citování zdrojů- Projekt výzkumné práce, etapy výzkumu- Kvalitativní metody výzkumu- Metody: pozorování, diskusní skupiny, hloubkové rozhovory, projektivní metody, případové studie aj.- Kvantitativní výzkum- Validita, reliabilita, reprezentativnost, proměnné, hypotézy, výzkumný soubor- Standardizace metod, získávání výzkumných dat, vyhodnocovací statistické metody, příklady vybraných aplikací pro ekonomii- Modely a varianty výzkumu - příklady, příklady užití speciálních metod se zaměřením na aplikaci pro podnikovou ekonomiku a management- Seznámení s náležitostmi disertační práce dle norem a dle pokynů FEK ZČU v Plzni, publikační činnost - doporučení
Získané způsobilosti
Student je schopen:- objasnit základní pojmy z oblasti metodologie vědy,- vyhledávat a citovat zdroje v relevantních databázích a z odborných časopisů a publikací,- rozhodnout o účelu výzkumu a vytvořit design konkrétního výzkumu,- využívat metody kvalitativního i kvantitativního výzkumu a jejich nástroje,- obhájit plán svého výzkumu pro připravovanou disertační práci.
Literatura
Gray, David E. Doing research in the real world. 2nd ed. Los Angeles : SAGE, 2009. ISBN 978-1-84787-337-8.Creswell, John W. Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2009. ISBN 978-1-4129-6557-6.Saunders, Mark; Lewis, Philip. Research methods for business students. 11th ed. Harlow : Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71686-0.Kinnear, Thomas C.; Taylor, James R. Marketing Research an applied Approach. 4. vydání. New York : McGraw-Hill, Inc., 1991. ISBN 0-07-034757-3.
Požadavky
Aktivní účast minimálně na třech workshopech (bloková výuka), samostudium doporučených zdrojů.Zpracování semestrální práce: design výzkumu vlastní disertační práce, konzultace se školitelem (rozsah práce je 10 - 15 normostran).Zkouška je formou obhajoby uvedené semestrální práce.
Garant
Doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc.
Vyučující
Doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc.Doc. RNDr. Ing. Ladislav Lukáš, CSc.