Předmět Strategický marketing firmy (KMO / ADSMF)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMO / ADSMF - Strategický marketing firmy, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Strategické řízení firem a organizací - limitující faktor marketingového procesu2. Hodnocení tržní výkonnosti podniku3. Strategický marketingový proces: plánování, realizace, kontrola4. Základní a specifické metody marketingové situační analýzy5. Marketingový informační systém, PIMS program6. Strategické marketingové cíle, proces přípravy marketingových strategií7. Marketingové strategie8. Implementace marketingových strategií; strategicky orientovaná firemní kultura9. Marketingový audit10. Specifika tvorby marketingové strategie na mezinárodních trzích11. Marketingové strategie v mezních podnikatelských situacích
Získané způsobilosti
Student je schopen:- diskutovat a vysvětlit soudobé marketingové teorie.- zpracovat strategický marketingový plán.- obhájit zpracované řešení.
Literatura
AKER, David, A., Damien MCLOUGHLIN. Strategic Market Management. European ed. Wiley, 2007. ISBN 13:978-0-470-0598.BRENNAN, Ross, BAINES, Paul, GARNEAN, Paul ,VOSS, Lynn. Contemporary Strategic Marketing. 2nd ed. Palgrave: Macmillan, 2008. ISBN 9780230507203.DONALDSON, Bill, Tom O TOOLE. Strategic Market Relationships. From Strategy to Implementation. Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-72863-5.KERIN, Roger, Robert PETERSON. Strategic Marketing Problems, 13th ed. 7 Prentice Hall, 2012. ISBN 13: 978-013274725.MOORADIAN, Todd, Kurt MATZLER, Larry RING. Strategic Marketing, 1st ed. Good Dog Publishing, 2014. ISBN 13: 978-099054270.CRAVENS, David, Nigel PIERCY. Strategic Marketing, 10th ed. McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 13: 978-007802890.DE WIT, Bob, Ron MEYER. Strategy, Process, Content, Context. An International Perspective. 4th revised ed. Cengage Learning., 2010. ISBN 13: 978-140801902.
Požadavky
Vypracování semestrální práce - strategický plán podniku a jeho vyhodnocení (resp. k tématu obsahového zaměření 1.- 10).Po vypracování semestrální práce následuje ústní zkouška. Tématické okruhy ke zkoušce:1. Strategický marketing jako součást strategického managementu 2. Hodnocení tržní výkonnosti podniku3. Diagnostika obchodních podniků 4. Balanced Scorecard - strategický systém měření efektivnosti 5. Metoda PIMS a možnosti jejího využití u obchodních firem6. Systemizace marketingových strategií 7. Pojetí marketingu v mezinárodním tržním prostoru 8. Základní otázky a problémy marketingového auditu 9. Evropská unie a marketingové strategie 10. Strategické aktivity podniků v krizi
Garant
Doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.