Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Společenská odpovědnost firem (KMO / CSR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMO / CSR - Společenská odpovědnost firem, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Koncept společenské odpovědnosti firem.- Trvale udržitelný rozvoj.- Proč být společensky odpovědnou firmou.- Přínosy společenské odpovědnosti, argumenty proti.- Identifikace zainteresovaných stran. Interní a externí dimenze společenské odpovědnosti.- Společenská odpovědnost v mezinárodním kontextu.- Aktivity korporací na poli společenské odpovědnosti.- Firemní filantropie a společenská angažovanost jako součást strategického plánování firmy.- Firemní dobrovolnictví.- Rovné příležitosti v kontextu společenské odpovědnosti firem.- Společenská odpovědnost z pohledu neziskové organizace - Sociální a Cause Related Marketing.- Měření a reportování společenské odpovědnosti.- Model Global Reporting Initiative, norma SA 8000 a model KORP. Případové studie.

Získané způsobilosti

Student je schopen:- identifikovat zainteresované strany, stanovit krátkodobé a dlouhodobé cíle, - implementovat požadavky společenské odpovědnosti do organizace a definovat jednotlivé kroky k sepsání zprávy o stavu společenské odpovědnosti, - integrovat společenskou odpovědnost do kultury organizace a stávajících systému managementu.

Literatura

FRANC, P., NEZHYBA, J., HEYDENREICH, C.:. Když se bere společenská odpovědnost vážně. Brno: Ekologický právní servis, 2006, ISBN: 80-86544-08-7. Adkins, Sue. Cause related marketing : who cares wins. Oxford : Butterworth-Heinemann, 1999. ISBN 0-7506-4481-8.Kotler, Philip; Lee, Nancy. Corporate social responsibility : doing the most good for your company and your cause. Hoboken : Wiley, 2005. ISBN 0-471-47611-0.Bartošová, Zuzana. Průvodce firemní filantropií. Praha : Fórum dárců, 2006. ISBN 80-902965-5-6.TRNKOVÁ, J. Rovné příležitosti jako součást společenské odpovědnosti firem, Praha: Business Leaders Forum, 2006. POKORNÁ, R. Sociální marketing/Cause Related Markeeting, Praha: Fórum dárců, o. s., 2007. PRACHAŘ, J., RYŠÁNEK, P., STRAKA, V., ZAJÍC, J. Společenská odpovědnost organizací - aplikace a hodnocení, Rada kvality ČR, Praha 2008, ISBN: 978-80-02-01989-3.

Požadavky

Podmínkou zápočtu je aktivní účast na cvičeních, zpracování seminární práce a její prezentace na cvičení. Zkouška je písemná.

Garant

Ing. Lenka Čechurová