Předmět Strategický marketing firmy (KMO / DSMF)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMO / DSMF - Strategický marketing firmy, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Strategické řízení firem a organizací - limitující faktor marketingového procesu2. Hodnocení tržní výkonnosti podniku3. Strategický marketingový proces: plánování, realizace, kontrola4. Základní a specifické metody marketingové situační analýzy5. Marketingový informační systém, PIMS program6. Strategické marketingové cíle, proces přípravy marketingových strategií7. Marketingové strategie8. Implementace marketingových strategií; strategicky orientovaná firemní kultura9. Marketingový audit10. Specifika tvorby marketingové strategie na mezinárodních trzích11. Marketingové strategie v mezních podnikatelských situacích
Získané způsobilosti
Student je schopen:- diskutovat a vysvětlit soudobé marketingové teorie.- zpracovat strategický marketingový plán.- obhájit zpracované řešení.
Literatura
Kaplan, Robert S.; Norton, David P. Balanced scorecard : strategický systém měření výkonnosti podniku. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. ISBN 80-7261-032-5.Bureš, Ivan. Marketing pro firmu v krizi. 1. vyd. Praha : Management Press, 1995. ISBN 80-85603-89-6.Lyková, Jana. Marketingový audit a kontrola. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-720-6.Jakubíková, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.Horáková, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1.Dedouchová, Marcela. Strategie podniku. Vyd. 1. Praha : C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-4.Meffert, Heribert. Marketing - management. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-329-4.Kotler, Philip. Marketing management. eleventh ed. New Jersey : Prentice-Hall, 2000. ISBN 0-13-049715-0.Cooper, John; Lane, Peter. Marketingové plánování : praktická příručka manažera. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-641-2.Bowman, Cliff. Strategický management. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1.
Požadavky
Vypracování semestrální práce - strategický plán podniku a jeho vyhodnocení (resp. k tématu obsahového zaměření 1.- 10).Po vypracování semestrální práce následuje ústní zkouška. Tématické okruhy ke zkoušce:1. Strategický marketing jako součást strategického managementu 2. Hodnocení tržní výkonnosti podniku3. Diagnostika obchodních podniků 4. Balanced Scorecard - strategický systém měření efektivnosti 5. Metoda PIMS a možnosti jejího využití u obchodních firem6. Systemizace marketingových strategií 7. Pojetí marketingu v mezinárodním tržním prostoru 8. Základní otázky a problémy marketingového auditu 9. Evropská unie a marketingové strategie 10. Strategické aktivity podniků v krizi
Garant
Doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Vyučující
Doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.