Předmět Management služeb (KMO / MANS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMO / MANS - Management služeb, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Základy managementu služeb- Makroekonomický význam a členění služeb- Mikroekonomické zakotvení služeb- Získávání informací v oblasti managementu služeb- Strategický management služeb- Operativní management služeb- Procesy poskytování služeb- Kvalita v oblasti služeb a její řízení- Řízení zdrojů v podnicích služeb (náklady, HR, kapacita, organizační formy)- Stanovování ceny v podnicích služeb- Marketing podniků služeb- Kontrolní procesy v podnicích služeb- Vývojové tendence ve službáchJednotlivá témata budou doplňována zpracováním dílčích praktických úkolů a případových studií.
Získané způsobilosti
Student je schopen: - interpretovat hlavní principy a postupy řízení podniků poskytujících služby, - identifikovat význam sektoru služeb v ekonomice- charakterizovat strategický a operativní management v podnicích služeb,- aplikovat základní postupy získávání informací v podnicích služeb,- popsat a vysvětlit procesy poskytování služeb, řízení kvality v podnicích služeb- identifikovat a aplikovat základní aspekty řízení zdrojů a marketingu v podnicích služeb- vysvětlit různé způsoby stanovování cen služeb a kontrolní procesy v podnicích služeb,- aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích samostatných úkolech, - uvést vztahy teoreticky získaných znalostí a praxe s využitím konkrétních příkladů, - diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a zpracovávat případové studie, - prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce.
Literatura
Bieger, Thomas. Dienstleistungs-Management: Einführung in Strategien und Prozesse bei persönlichen Dienstleistungen. utb: Stuttgart, 2007. ISBN 3825229742.Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.Lovelock, H. Christopher, Wirtz, Jochen. Services Marketing. Prentice Hall, 2010. ISBN 978-0136118749.Corsten Hans, Gössinger, Ralf. Dienstleistungsmanagement. Oldenbourg, 2007. ISBN 978-3486582376.Tučková, Z. Ekonomika služeb. SVŠE Znojmo, 2009. ISBN 978-80-87314-03-6.Fliess Sabine. Dienstleistungsmanagement: Kundenintegration gestalten und steuern. Gabler: Wiesbaden, 2009. ISBN 3834900249.Kostková M.,Němčanský M.,Torčíková E. Management služeb cestovního ruchu. Slezská univerzita v Opavě, 2009. ISBN 978-80-7248-510-9.Parmová, D. Řízení služeb. České Budějovice: JU České Budějovice, 2004. ISBN 80-7040-673-9.
Požadavky
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány. Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70% bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Na úvodním cvičení předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr. Řádný termín pro odevzdání poslední aktivity je poslední den výuky v semestru. V případě nedostatečného bodového zisku budou studentovi zadány opravné aktivity, je možná právě jedna oprava, termín odevzdání opravných aktivit je konec třetího týdne zkouškového období daného semestru. Zkouška je písemná (min. 70 % úspěšnost). Hodnocení: nevyhověl - méně než 70% bodů v testu dobře - 70-79% bodů v testu velmi dobře - 80-89% bodů v testu výborně - 90%-100% bodů v testu
Garant
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D.
Vyučující
Doc. Ing. Petr Cimler, CSc.Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D.Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D.