Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing a management obchod. podniků (KMO / MMO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMO / MMO - Marketing a management obchod. podniků, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obchodní firma, její úloha na trhu spotřebním zbožím, prodejní kanály, zdroje a retailingový mix.Prostředí obchodní firmy.Marketing maloobchodu, jeho nástroje, uplatnění, praktické příklady:- Práce se sortimentem (Category management, Merchandising)- Private Labels- Cenová strategie, marže- Dispoziční řešení, prezentace zboží- Podpora prodeje na POS, POS materiály a jejich uplatnění- Umístění prodejny, obchodní vybavenostZákazník v prodejně, psychologie zákazníka, pohyb po prodejně, chování zákazníka na trhu spotřebním zbožím.Nákupní atmosféra prodejny.Strategie vybraných retailových firem, skupin a aliancí na českém trhu.Moderní technologie a jejich uplatnění při prodeji (chytré telefony, QR kódy, self scanning, RFID, a další).Územní podmínky maloobchodu, metody územní analýzy.Řízení provozního personálu.Analýza finančních a provozně-ekonomických ukazatelů obchodní firmy.

Získané způsobilosti

Student je schopen: - popsat prostředí činnosti maloobchodních (retailových) firem - vymezit části retailového mixu- vysvětlit obsah a užití jednotlivých nástrojů marketingu maloobchodu- využít metody územní analýzy- charakterizovat tendence v chování zákazníka na trhu- popsat globální trendy vývoje retailu- využít metody řízení provozního personálu v maloobchodě

Literatura

Cimler, Zadražilová. Retail management. Praha, 2007. ISBN 978-80-7261-167.Levy, M. Retailing Management. New York, 2012. ISBN 978-0-07-353002-4.Spilková, J.;. Geografie maloobchodu a spotřeby. Praha, 2012. ISBN 978-80-246-1951-4.Zamazalová, M. Marketing obchodní firmy. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.Lindstrom, M.;. Nákupologie. Pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2396-6.Boček, M.; Jesenský, D.; Krofiánová, D.; a kol. POP In-store marketing. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2840-7.Bárta, Pátík, Postler. Retail marketing. Praha, 2009. ISBN 978-80-7261-207-9.Zentes, J.; Morschett, D.; Schramm-Klein, H. Strategic retail managment: text and international cases. Wiesbaden, 2011. ISBN 978-3-8349-2536-7.Burstiner, I. Základy maloobchodní podnikání. Praha, 1994. ISBN 80-85605-55-4.

Požadavky

Podmínkou udělení zápočtu je zpracování a prezentace semestrální práce dle zadání. Možná je jedna oprava práce. Zkouška je písemná (kombinace uzavřených a otevřených otázek). Hodnocení: 90-100 % výborně, 80-89 % velmi dobře, 70-79 % dobře, 69 % a méně nevyhověl

Garant

Doc. Ing. Petr Cimler, CSc.

Vyučující

Doc. Ing. Petr Cimler, CSc.Doc. Ing. Petr Cimler, CSc.Ing. Lenka Čechurová