Předmět Marketingové řízení podniku (KMO / MRP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMO / MRP - Marketingové řízení podniku, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Úvod do teorie marketingového řízení, historický vývoj, základní pojmy.- Principy marketingového řízení a jejich využití při sestavování marketingového plánu.- Marketingový plán a jeho jednotlivé komponenty, typy plánování a nejčastěji se vyskytující chyby.- Zmapování výchozí situace firmy pomocí analytických metod zaměřených na makroprostředí, trh, zákazníky a konkurenci.- Tvorba a hodnocení strategických alternativ dle různých kritérií a následná příprava marketingového plánu.- Marketingové řízení v období realizace marketingového plánu - politika produktu, cenová politika, distribuční politika a politika marketingové komunikace.- Kontrola a přizpůsobování marketingového plánu.- Strategické řízení značky - nutná podmínka vytvoření silného brandu.- Organizační včlenění marketingu do firmy.- Metody sběru a zpracování informací potřebných pro marketingové řízení firmy, sofistikované řídící a informační systémy.- Marketingové řízení ve specifických oblastech (B2B marketing, marketing služeb, marketing na exportních trzích, marketing malých a středních firem).
Získané způsobilosti
Student je schopen: - vysvětlit principy důležité pro marketingové řízení firmy, - prakticky přistupovat k sestavení marketingového plánu, - zvládat analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, - zvolit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s využitím příslušných marketingových nástrojů.
Literatura
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.Horáková, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1.Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.Solomon, Michael R.; Marshall, Greg W.; Stuart, Elnora W. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X.Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. null. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.Lyková, Jana. Marketingový audit a kontrola. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-720-6.Bárta, Vladimír; Pátík, Ladislav; Postler, Milan. Retail marketing. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-207-9.Přibová, Marie; Tesar, George. Strategické řízení značky : případové studie. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-38-X.Tomek, Jan. Základy strategického marketingu. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-821-8.
Požadavky
Podmínkou udělení zápočtu je: a) schválená písemná semestrální práce zpracovaná dle pokynů vyučujícího v min. rozsahu 30 stran textu(nejpozdější termín prvního odevzdání práce je 13.12.2015 přes univerzitní systém Portál, možná je pouze jedna oprava práce dle připomínek vyučujícího odevzdaná nejpozději 5 pracovních dní před termínem studentem zapsané zkoušky),doba posouzení práce vyučujícím do 10 pracovních dnů od odevzdání s respektováním nařízené dovolenéb) povinná účast na 5 cvičeníchSpecifikace požadavků včetně požadavků na studenty kombinované formy studia je v COURSEWARE.Zkouška je písemná (test s uzavřenými otázkami).Hodnocení: 90-100 % A výborně, 80-89 % B velmi dobře, 70-79 % C dobře, 69 % a méně D nevyhověl z celkového počtu 30 bodů
Garant
Doc. Ing. Petr Cimler, CSc.
Vyučující
Doc. Ing. Petr Cimler, CSc.Ing. Dita Hommerová, Ph.D., MBADoc. Ing. Petr Cimler, CSc.Ing. Lenka ČechurováIng. Dita Hommerová, Ph.D., MBA