Předmět Marketing služeb CR (KMO / MSCR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMO / MSCR - Marketing služeb CR, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Úvod do marketingu služeb cestovního ruchu.- Specifika marketingu ve službách a v cestovním ruchu.- Cestovní ruch a služby, definice služeb, význam a klasifikace služeb.- Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady.- Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování.- Marketingový výzkum v oblasti služeb a cestovního ruchu.- Marketingová strategie podniků cestovního ruchu - tvorba a implementace.- Marketingový mix v podnicích cestovního ruchu - různé přístupy.- Úloha lidského faktoru ve službách.- Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady.- Specifika marketingu v podnicích a zařízeních cestovního ruchu a destinacích - na příkladech jednotlivých druhů podniků a destinací CR.- Pravidla, řády, kodexy, certifikace, oborové standardyPodklady pro jednotlivé tematické okruhy jsou v průběhu semestru k dispozici na Coursewaru, případně v LMS Unifor. Zde jsou případně specifikovány odkazy na zdroje k dalšímu prostudování. Ověřování znalostí studentů probíhá na jejich základě.
Získané způsobilosti
Student je schopen:- identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu, - aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků cestovního ruchu, destinací a dalších subjektů působících v tomto odvětví,- vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků cestovního ruchu, - rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů, - podat informace o tvorbě strategických dokumentů v oblasti cestovního ruchu, - analyzovat dostupné zdroje informací jako doplnění teoretických znalostí, - aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce, - uvést vztahy teoreticky získaných znalostí a praxe s využitím konkrétních příkladů, - diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a - prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce.
Literatura
Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: Jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.Gúčik, Marian. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica : DALI-BB, 2011. ISBN 978-80-89090-85-3.Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.Morrison, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vydání. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-90-2.Horner, Susan; Swarbrooke, John. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. null. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0202-9.Seitz, Erwin; Rossmann, Dominik. Fallstudien zum Tourismus-Marketing : Marketingerfolg trainieren. 2., vollständig überarbeitete Aufl. München : Franz Vahlen, 2007. ISBN 978-3800633951.Oh, Haemoon. Handbook of hospitality marketing management. Amsterdam : Elsevier, 2008. ISBN 978-0-0804-5080-3.Lacina, Karel. Management a marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola finanční a správní, 2010. ISBN 978-80-7408-035-7.Eger, Ludvík,; Tlučhoř, Jan. Management a marketing sportu a cestovního ruchu : [sborník abstraktů z konference : Ústí nad Labem, květen 2009. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-801-5.Morrison, M. Alastair. Marketing and Managing Tourism Destinations. London, New York: Routledge, 2012. ISBN 978-041567250-4.Zelenka, Josef. Marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-95-2.Rogers, Tony; Rogers, Tony. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. 1st ed. Amsterdam : Elsevier, 2006. ISBN 0-7506-6700-1.Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River : Pearson Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-145757-8.Kotler, Philip; Haider, Donald H.; Rein, Irving. Marketing Places : Attracting Investment, Industry, and Tourism ti Cities, States, and Nations. 3. vydání. New York : Free Press, 1993. ISBN 0-02-917596-8.Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3.Jakubíková, Dagmar. Marketingové aplikace. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1997. Palatková, Monika. Marketingový management destinací : strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3749-2.Cimler, Petr. Příklady aplikací marketingu. V Plzni : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-505-4.Goeldner, Charles R.; Ritchie, J. R. Brent. Tourism principles, practices, philosophies. 11th ed. Hoboken : John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-38213-4.
Požadavky
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány. Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70% bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Na úvodním cvičení předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr. Řádný termín pro odevzdání poslední aktivity je poslední den výuky v semestru. V případě nedostatečného bodového zisku budou studentovi zadány opravné aktivity, je možná právě jedna oprava, termín odevzdání opravných aktivit je konec třetího týdne zkouškového období daného semestru. Zkouška je písemná (min. 70 % úspěšnost). Hodnocení: nevyhověl - méně než 70% bodů v testu dobře - 70-79% bodů v testu velmi dobře - 80-89% bodů v testu výborně - 90%-100% bodů v testu
Garant
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D.
Vyučující
Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D.Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D.