Předmět Obchod a služby (KMO / OS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMO / OS - Obchod a služby, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Význam, postavení a vývoj obchodu (historie obchodu, jeho postavení v ekonomice, význam pro spotřebu obyvatelstva)- Vymezení obchodních činností, vymezení služeb- Podnikání v obchodě a službách- Vývoj českého obchodu po r. 1989, hlavní momenty pro vývoj důležité- Struktura a výkony obchodu (podle NACE a údajů ČSÚ).- Trendy ve vývoji retailu- Maloobchodní formáty- Kooperace v obchodě- Problémy maloobchodu z pohledu EK a požadavků na integrovaný vnitřní trh EU- Cestovní ruch a jeho složky- Vývoj cestovního ruchu a jeho význam pro ekonomiku.- Služby v cestovním ruchu- Destinace cestovního ruchu- Podnikatelská etika
Získané způsobilosti
Student je schopen:- vymezit hlavní ukazatele charakterizující postavení obchodu a služeb cestovního ruchu v národní ekonomice, - pochopit a vysvětlit přínos odvětví národní ekonomice a hlavní tendence ve vývoji obchodu a služeb spojených s cestovním ruchem, - popsat činnost maloobchodu a velkoobchodu a strukturu obchodu se všemi rozpornými jevy, - vysvětlit strategii jednotlivých typů (formátů) maloobchodních jednotek, - identifikovat specifické postavení nadnárodních obchodních společnosti a společností ve skupině malých a středních podniků včetně konzumních družstev, - vymezit hlavní cíle nákupních a marketingových kooperací a franchisingu v obchodě a službách.
Literatura
HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha, 2011. ISBN 978-80-7373-107-6.CIMLER, Petr, ŠÍPEK, Ladislav. Obchod, spotřeba a cestovní ruch v ČR 2014. Praha, 2014. ISBN 978-80-245-2063-6.CIMLER, Petr, ZADRAŽILOVÁ, Dana a kol. Retail management. Praha, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.Cimler, Petr (ed). Chování podnikatelských subjektů na trhu a jeho dopad na celospolečenské klima v ČR. Plzeň, 2011. ISBN 978-80-261-0055-3.RYGLOVÁ, Kateřina; BURIAN, Michal; VAJČNEROVÁ, Ida. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3.HOLEŠINSKÁ, Andrea. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. Brno, 2012. ISBN 978-80-210-5847-7.ORIEŠKA, Ján. Služby v cestovním ruchu. Praha, 2011. ISBN 978-80-85970-68-5.
Požadavky
Zkouška je písemná (test s uzavřenými otázkami). Hodnocení: 88-100 % výborně, 74-87 % velmi dobře, 60-73 % dobře, 59 a méně % nevyhověl
Garant
Doc. Ing. Petr Cimler, CSc.
Vyučující
Doc. Ing. Petr Cimler, CSc.