Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Manažerská komunikace (KPM / MRK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPM / MRK - Manažerská komunikace, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Kompetence manažera. Přístupy k práci manažera - lídra (vlastnosti, styly, role, funkce), teorie kompetencí, učení se a osobní rozvoj, specifika manažerské komunikace.- Základy manažerské komunikace: komunikační proces, komunikační styly, formy, bariéry, otevřená a uzavřená komunikace, neverbální komunikace.- Specifické formy manažerské komunikace, rozhovory, naslouchání, tázání, argumentování, skupinové rozhovory, příprava a provedení prezentace, sociální percepce- Interkulturní komunikace, firemní kultura, interkulturní rozdíly: obtíže a příležitosti, interkulturní kompetence.- Transakční analýza a rozvoj dovedností manažera, hlavní principy transakční analýzy, charakteristika asertivního jednání, asertivní práva, techniky.- Komunikace a konfliktní situace, příčiny konfliktů, management konfliktů, zvládání krizí - krizová komunikace, styly řešení konfliktů.- Komunikace ve skupině - týmová spolupráce, komunikace ve skupině, komunikační sítě, fáze vývoje týmu a komunikace, skupina při řešení problémů.- Vyjednávání, strategie a taktika vyjednávání, proces vyjednávání, typy kolektivního vyjednávání, mediace.- Komunikace v organizaci I.Komunikační systém v organizaci, porady: typy, zásady vedení, hodnocení efektivnosti, konverzující organizace, komunikace s médii.- Komunikace v organizaci II. Hodnotící rozhovor, výběrový rozhovor, disciplinární rozhovor, poradenský rozhovor.- Firemní komunikace, firemní identita, vize, značka, komunikace se zájmovými skupinami.- Komunikace při vedení lidí, styly vedení, koučování, mentoring, empowerment, motivování a demotivace.

Získané způsobilosti

Student je schopen:- analyzovat řídící komunikační situace,- aplikovat zásady manažerské komunikace do tvorby interního komunikačního programu organizace,- vést společná jednání typu porada, výcvik, diskuse apod.,- zhodnotit nedostatky a uplatnit vhodné formy řídící komunikační praxe speciálního typu (výběrový rozhovor, hodnotící rozhovor, dialog apod.),- aktivizovat komunikační aktivitu při skupinovém řešení problémů a dalších skupinových činnostech,- tvořit plány rozvoje komunikačních dovedností pro různé typy spolupracovníků a různé situace.

Literatura

Nový, Ivan; Schroll-Machl, Sylvia. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. Vyd 2. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-042-2.BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.Khelerová, Vladimíra. Komunikační dovednosti manažera. 1. vydání. Praha : Grada, 1995. ISBN 80-7169-223-9.Mikuláštík, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.Dědina, Jiří; Cejthamr, Václav. Management a organizační chování : manažerské chování a zvyšování efektivity, řízení jednotlivců a skupin, manažerské role a styly, moc a vliv v řízení organizací. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1300-4.Bělohlávek, František. Organizační chování : jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1.Lukášová, Růžena. Organizační kultura : od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0648-2.Plaňava, Ivo. Průvodce mezilidskou komunikací : přístupy - dovednosti - poruchy. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0858-2.Jermář, Milan a kol. Psychologie v organizační a ekonomické praxi. Plzeň, 2012. ISBN 978-80-261-0147-5.Fehlau, Eberhard G. Konflikty v práci : jak se vypořádat s konfliktními situacemi a lidmi. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0533-8.Holá, Lenka. Mediace : způsob řešení mezilidských konfliktů. Vyd. 1. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0467-6.Špačková, Alena. Moderní rétorika : jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0633-4.Bedrnová, Eva; Nový, Ivan. Psychologie a sociologie řízení. 1. vyd. Praha : Management Press, 1998. ISBN 80-85943-57-3.Kohout, Jaroslav. Rétorika : umění mluvit a jednat s lidmi. 1. vyd. Praha : Management Press, 1995. ISBN 80-85603-92-6.Tureckiová, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0405-6.Horáková, Iveta; Stejskalová, Dita; Škapová, Hana. Strategie firemní komunikace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. ISBN 80-85943-99-9.KŘIVOHLAVÝ, J. Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada, 1996. Jarošová, Eva. Trénink sociálních a manažerských dovedností : metodický průvodce. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-048-1.Bay, Rolf H.; Drmlová, Dana; Musilová, Ivana. Účinné vedení týmů. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-247-9068-8.DUPUY, E. Úspěšný dialog. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-666-7.Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0403-X.DeVito, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-7169-988-8.PEASE, A. Řeč těla : jak porozumět druhým z jejich gest, mimiky a postojů těla. Vyd. 1. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-582-2.

Požadavky

Podmínkou získání zápočtu je:a) Aktivní účast na přednáškách a cvičeníchb) Aktivní podíl v přípravě a realizaci výcvikových aktivit (včetně minimálně 1 individuální prezentace)c) Písemná práce zaměřená na aplikaci některé komunikační techniky (technika levého sloupce, Laswellův model, Analýza sociální sítě, interakční analýza apod.) nebo na analýzu některých aspektů komunikační praxe v konkrétní firmě.Podmínky pro získání zkoušky:Úspěšné vykonání ústní zkoušky, jejímž obsahem je okruh přednášené látky.

Garant

PhDr. Milan Jermář, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Milan Jermář, Ph.D.PhDr. Milan Jermář, Ph.D.