Předmět Nákup, prodej, kooperace (KPM / NPK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPM / NPK - Nákup, prodej, kooperace, Fakulta ekonomická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Funkce nákupu moderního podniku. Marketingové pojetí nákupu.- Zvláštnosti trhů organizací. Nákupní chování organizací.- Organizace nákupu v podniku. Nákup jako strategický činitel podniku.- Osobnost nákupce. Informační systém nákupu.- Predikce potřeb. Rozhodování o dodavateli.- Řízení zásob. Nákupní logistické procesy.- Operativní řízení nákupu. Audit, analýza a kontrola nákupu.- Obchodní zástupce a jeho výchova. Prodejní činnosti. Řízení prodeje.- Marketing prodeje jako vytváření vztahů zaměřených na směnu.- Formy vztahů a jejich charakteristika.- Kooperace - základní pojmy a charakteristika.- Formy kooperace.- Aspekt kooperace v malém a středním podnikání.Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
Získané způsobilosti
Student je schopen:- zastávat pozici nákupce nebo manažera nákupu a prodejce nebo manažera prodeje,- řešit kooperační mezipodnikové i vnitropodnikové vztahy,- hospodárně řídit zásoby podniku a skladové hospodářství,- ovlivňovat logistiku podniku podle ekonomického principu,- použít současné informační a komunikační technologie v nákupu, kooperaci i prodeji,- vyjednávat o cenách a znát příslušnou legislativu k nákupu a prodeji,- řídit i vytvářet vztahy se zákazníky.
Literatura
Hesková, Marie. Kooperace. 1. české vyd. Praha : Profess Consulting, 2005. ISBN 80-7259-048-0.JOBBER, D., LANCASTER, G. Management prodeje. Praha: Computer Press,, 2001. ISBN 80-7226-533-4.TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: Management Press,, 1999. ISBN 80-85943-73-5.Synek, Miloslav. Podniková ekonomika. 5., pĹeprac. a dopl. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3.TRACY, B. Jak mnohem lépe prodávat. Brno: Computer Press,, 1999. ISBN 80-7226-152-5.Mareš, David. Kooperativní strategie - klastry a podnikatelské sítě -. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1264-8.ŠLAPOTA, B., GRABARCZYK, K., LETÁK, J. Nákup?. Havířov-Podlesí: Nakladatelství Question Marks,, 2005. SCHIFFMAN, L., G., KANUK, L., L. Nákupní chování. Brno:Computer Press,, 2004. ISBN 80-251-0094-4.CHRAMOSTA, D. KNOLL, T., SVOBODNÍK, K., LEŠÁK, J. Prodej?. Havířov-Podlesí: Nakladatelství Question Marks,, 2005. Emmett, Stuart. Řízení zásob : jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1828-3.
Požadavky
Požadavky na studenty:- Seminární práce- Závěrečná zkouška (písemná případně ústní)Předpoklady pro získání zápočtu:- připravenost a aktivní účast studentů na cvičeních z PKV,- odevzdání, přijetí a případná prezentace projektů na stanovené téma nejpozději do přesně určeného termínu. Předpoklady pro získání zkoušky:- Získání zápočtu- Úspěšné napsání zkouškového testu případně absolvování ústního pohovoruTémata projektů:- Organizační kultura konkrétní firmy.- Popis a analýza procesu organizačního rozvoje.- Interkulturní vztahy v konkrétní firmě.- Projekt změny firemní kultury.Rozsah: min. 16 stran (individuální práce), resp. min. 20 stran (práce ve skupině).
Garant
Dr. Ing. Jiří Hofman
Vyučující
Dr. Ing. Jiří HofmanIng. Martin Januška, Ph.D.Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D.Ing. Mgr. Petra Skálová, Ph.D.Dr. Ing. Jiří HofmanIng. Martin Januška, Ph.D.Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D.Ing. Mgr. Petra Skálová, Ph.D.