Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Podnikání v elektrotechnice (KET / POET)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KET / POET - Podnikání v elektrotechnice, Fakulta elektrotechnická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod - cíle a potřeby společnosti, motivy podnikání, vývoj, perspektivy2. Trendy české a světové elektrotechniky a elektroniky3. Zákony a předpisy pro podnikání4. Technické zákony, předpisy a normy, ČR a harmonizace s EU5. Podmínky a náležitosti podnikání, rozdíly ve formách podnikání6. Elektrotechnická kvalifikace pro podnikání7. Podmínky vstupu výrobků na trh a odpovědnost za ně8. Strategie, cíle a plánování9. Řízení a struktury elektrotechnického podniku10. Organizace elektrotechnické výroby a služeb11. Řízení jakosti12. Hierarchie cílů osob a podniků, komunikace a motivace13. Manažerské technikyCvičení:1. Úvod, organizace předmětu, podmínky zápočtu2. Vstup do podnikání, typy forem podnikání (výhody, nevýhody), průběh podnikání, rizika, nebezpečí3. Podnikatelský plán ? obsah, tvorba, zdroje financování4. Daňová soustava ČR, účetnictví5. Manažerské techniky6. Prezentace podnikatelských záměrů7. Prezentace podnikatelských záměrů, zápočetVýuka je doplněna o přednášky expertů z praxe.

Získané způsobilosti

Studenti znají podmínky a formy podnikání v elektrotechnice a podmínky vstupu výrobků na trh.

Literatura

Bauer, Jan; Merxbauer, Michal; Vencl, Zdeněk. Podnikový management : základní pojmy, příklady, úlohy. Vyd. 1. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2001. ISBN 80-01-02390-7.Bělohlávek, František; Košťan, Pavol; Šuleř, Oldřich. Management. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. ISBN 80-85839-45-8.Weihrich, Heinz; Koontz, Harold. Management / Z amerického originálu přeložil Václav Dolanský. Praha : East Publishing, 1998. ISBN 80-7219-014-8.Kotler, Philip. Marketing management. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2003. ISBN 0-13-033629-7.Tomek, Gustav; Vávrová, Věra. Marketing management. 1. vyd. Praha : ČVUT, 1999. ISBN 80-01-01904-7.Tupa, Jiří; Blechová, Šárka; Novák, Tomáš. Řízení výkonnosti procesů a zvyšování přidané hodnoty výrobku v prostředí DP. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-25-5.Bauer, Jan; Klimeš, František. Teorie managementu : legislativa, principy, metody. Vyd. 1. Praha : ČVUT, 1998. ISBN 80-01-01892-X.Jones, Gary. Začínáme podnikat. 1. vydání. Plzeň : Idea, 1992. ISBN 80-901303-0-5.Zákony, normy, předpisy.

Požadavky

Zápočet: semestrální práce a test

Garant

Doc. Ing. Vlastimil Skočil, CSc.

Vyučující

Doc. Ing. Vlastimil Skočil, CSc.Doc. Ing. Jiří Tupa, Ph.D.Ing. Katarína BandžákováIng. Karel HromadkaIng. Veronika KapounováIng. Juraj KudryIng. Tomáš Řeřicha, Ph.D.Ing. Jan ŠimotaIng. Martina Winkelhölferová