Předmět Tržní aspekty segmentu elektrotechnika (KET / TASE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KET / TASE - Tržní aspekty segmentu elektrotechnika, Fakulta elektrotechnická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do předmětu, základní pojmy tržní ekonomiky, vymezení tržního segmentu elektrotechnika2. Vymezení a analýza a základní zákonitosti fungování elektrotechnického trhu ve specifických oblastech elektrotechniky (telekomunikace, energetika)3. Strategické a marketingové plánování4. Základní metody a nástroje pro strategické a marketingové plánování5. Marketing v elektrotechnickém odvětví6. Aplikace nástrojů marketingového mixu7. Základní principy řízení vztahů se zákazníky8. Aplikace informačních a komunikačních technologií pro řízení vztahů se zákazníky9. Základní pojmy řízení rizik10. Aplikace metod a nástrojů pro řízení operačních a odběratelsko-dodavatelských rizik11. Sdružování elektrotechnických podniků12. Hospodářská soutěž a zadávání veřejných zakázek13. Ochrana spotřebiteleVýuka je doplněna o přednášky expertů z praxe.
Získané způsobilosti
Studenti:- získají přehled o metodách analýzy trhu- identifikují základní atributy elektrotechnického trhu- dokáží popsat základní tržní vztahy a způsoby, kterými lze ovlivnit chováníi spotřebitele- dokáží aplikovat základní právní normy pro vstup elektrotechnikcých výrobků na trh- pochopí přístupy pro inovace výrobků a služeb v elektrotechnice- aplikují základní metody pro řízení rizik v dodavatelsko odběratelských vztazích- prohloubí si komunikační a prezentační schopnosti
Literatura
Steiner, František; Machač, Jan; Novák, Tomáš. Integrované systémy řízení a jejich aplikace v oblasti výroby. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-43-9.Steiner, František; Machač, Jan; Novák, Tomáš. Integrované systémy řízení a jejich aplikace v oblasti výroby - cvičení. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-44-6.Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0515-X.Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.Tomek, Gustav; Vávrová, Věra. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0053-0.Vlček, Dalibor; Satinský, Alexej. Zákon č. 22/1997 Sb. o technických požadavcích na výrobky. díl 2. Havířov : Iris, 1998. Zákon č. 59/98 o odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku.
Požadavky
Zápočtový test, aktivní účast na cvičení
Garant
Doc. Ing. Jiří Tupa, Ph.D.
Vyučující
Doc. Ing. Jiří Tupa, Ph.D.Doc. Ing. Jiří Tupa, Ph.D.