Předmět Politický marketing (KAP / PM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAP / PM - Politický marketing, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Politický marketing, pojmy, úvod do problematiky2. Vývoj politického marketingu ve 20.století a jeho proměny v současnosti3. Teoretické přístupy k politickému marketingu4. Příklady politického marketingu v praxi5. Public relations, představení disciplíny, základní pojmy6. Vývoj PR do současnosti7. Praktické příklady PR postupů8. PR v politice
Získané způsobilosti
Po absolvování kurzu student vymezí základní terminologii a teoretické přístupy spojené s problematikou politického marketingu a politické komunikace. Student bude rovněž schopen pochopit a popsat historický vývoj a formování konceptu politického marketingu. Získané znalosti pak bude student moci aplikovat na příklady z politické praxe. Celkově se tak bud student schopen orientovat v terminologii týkající se politického marketingu a bude schopen rozlišit základní typologie v oblasti politické komunikace, vedení volebních kampaní a v neposlední řadě základních koncepcí politického marketingu. Získanou znalostí bude také schopnost analyzovat současné trendy vedení kampaně a srovnat je se základními koncepty oboru public relations, který je významnou součástí politického marketingu.
Literatura
Dančák, Břetislav,; Hloušek, Vít. Parlamentní volby 2006 a česká politika. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2006. ISBN 80-210-4161-7.LILLEKER, Darren G. Political Marketing: The Cause of an Emerging Democratic Deficit in Britain?. In Wymer, Walter W. a Lees-Marshment, Jennifer (eds.). Current Issues in Political Marketing. New Y, 2005. MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany. In Dančák, B.; Hloušek, V. (eds.). Parlamentní volby 2006 a česká politika. IIPS. Brno, 2006. JABŁONSKI, Andrej W. a kol. Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Nakladatelství: Barrister a Principal, 2005. FTOREK, Josef. Public relations jako ovlivňování mínění. Grada, Praha, 2007. BRADOVÁ, Eva - LEBEDA, Tomáš. Role nerozhodnutých voličů ve volební kampani a jejich účinky. Případová studie: Volby do PS PČR 2006 v České republice. In Němec, Jan - Šustková, Markéta (eds.). III. Kongres českých politologů, Olomouc 8. - 10. 9. 2006., 2006. PETROVÁ, Barbora. Volební kampaň v médiích. In Čaloud, Dalibor; Foltýn, Tomáš; Havlík, Vlastimil a Matušková, Anna (eds.). Volby do Poslanecké s, 2006. MATUŠKOVÁ, Anna. Volební kampaň 2006: Nástup politického marketingu do České republiky. Čaloud, Dalibor; Foltýn, Tomáš; Havlík, Vlastimil a Matušková, Anna. Volby do Poslanecké sněmovny v, 2006.
Požadavky
Seminární vystoupení a seminární práce. U prezentace standardní doba trvání je 10-20 minut, u seminární práce je rozsah mezi 10-20 normostran.Student čte pravidelně zadané texty v českém i cizím jazyce a zpracovává v pravidelných intervalech úkoly, které jsou kontrolovány vyučujícím. Tyto úkoly mají formu ústních prezentací či předem definovaných textů a to na základě dohody mezi studentem a vyučujícím.Zápočet bude udělen za vypracování projektu, který bude vedoucím kurzu přijat.
Garant
Doc. PhDr. Přemysl Rosůlek, Ph.D.
Vyučující
Doc. PhDr. Přemysl Rosůlek, Ph.D.