Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Politický marketing (KAP / PMA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAP / PMA - Politický marketing, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Politický marketing, pojmy, úvod do problematiky2. Vývoj politického marketingu ve 20.století a jeho proměny v současnosti v souvislosti s proměnami politických stran3. Volební kampaně - politický marketing v praxi4. Deideologizace politiky a změny v propagaci programu5. Public relations, představení disciplíny, základní pojmy6. PR v politice7. Individuální kandidát ve volebních kampaních8. Politické strany a jejich reprezentace v kampaních

Získané způsobilosti

Po absolvování kurzu student vymezí základní terminologii a teoretické přístupy spojené s problematikou politického marketingu a politické komunikace. Student bude rovněž schopen pochopit a popsat historický vývoj a formování konceptu politického marketingu. Získané znalosti pak bude student moci aplikovat na příklady z politické praxe. Celkově se tak bude student schopen orientovat v terminologii týkající se politického marketingu a bude schopen rozlišit základní typologie v oblasti politické komunikace, vedení volebních kampaní a v neposlední řadě základních koncepcí politického marketingu. Získanou znalostí bude také schopnost analyzovat současné trendy vedení kampaně a srovnat je se základními koncepty oboru public relations, který je významnou součástí politického marketingu.

Literatura

MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany. In Dančák, B.; Hloušek, V. (eds.). Parlamentní volby 2006 a česká politika. IIPS. Brno, 2006. JABŁONSKI, Andrej W. a kol. Politický marketing. Úvod do teorie a praxe. Nakladatelství: Barrister a Principal, 2005. Dančák, Břetislav,; Hloušek, Vít. Parlamentní volby 2006 a česká politika. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2006. ISBN 80-210-4161-7.LILLEKER, Darren G. Political Marketing: The Cause of an Emerging Democratic Deficit in Britain?. In Wymer, Walter W. a Lees-Marshment, Jennifer (eds.). Current Issues in Political Marketing. New Y, 2005. FTOREK, Josef. Public relations jako ovlivňování mínění. Grada, Praha, 2007. PETROVÁ, Barbora. Volební kampaň v médiích. In Čaloud, Dalibor; Foltýn, Tomáš; Havlík, Vlastimil a Matušková, Anna (eds.). Volby do Poslanecké s, 2006.

Požadavky

Student čte pravidelně zadané texty v českém i cizím jazyce a zpracovává v pravidelných intervalech úkoly, které jsou kontrolovány vyučujícím. Tyto úkoly mají formu ústních prezentací či předem definovaných textů a to na základě dohody mezi studentem a vyučujícím.Zápočet bude udělen za vypracování projektu, který bude vedoucím kurzu přijat.

Garant

Doc. PhDr. Přemysl Rosůlek, Ph.D.

Vyučující

Doc. PhDr. Přemysl Rosůlek, Ph.D.