Předmět Mediální reflexe Blízkého východu (KBS / MRBV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBS / MRBV - Mediální reflexe Blízkého východu, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Média jako nástroj poznání i manipulace, vliv médií na veřejné mínění, role propagandy2. Média jako globalizační faktor a jako nástroj svobody3. Příklady mediálního ovlivňování dějin4. Média ve válečných konfliktech, virtuální realita5. Role internetu jako nezávislého zdroje, příklady6. Role internetu jako masivní manipulace, příklady (antisemitismus, islamofobie)7. Mediální agentury se vtahem k Blízkému východu8. Edward Said9. Izrael v západních médiích10. Arabové v západních médiích11. Islám v západních médiích12. Blízkovýchodní média13. Závěrečná diskuse
Získané způsobilosti
Absolvent posílí mediální gramotnost, dobře se orientuje v mediálním světě, umí kriticky posuzovat předložený text, je odolný vůči manipulaci a propagandě. Umí rozlišit relevantní informaci od propagandistického textu či obrazu. Zná nejdůležitější mediální agentury se vztahem k Blízkému východu, umí těžit z jejich nabídky informací, ale také kriticky hodnotit jejich slabší místa.
Literatura
Jirák, Jan; Köpplová, Barbara. Masová média. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.Thompson, John B. Média a modernita : sociální teorie médií. Praha : Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6.Jirák, Jan; Köpplová, Barbara. Média a společnost. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.Ramonet, Ignacio. Tyranie médií. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2003. ISBN 80-204-1037-6.McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-338-3.Trampota, Tomáš. Zpravodajství. Vyd. 1. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.Seib Philip . Al Jazeera Effect: How the New Global Media are Reshaping World Politics. Washington: Potomac Books, 2010. Faris, David . Dissent and Revolution in a Digital Age: Social Media, Blogging and Activism in Egypt. London: I.B.Tauris, 2012. Seib, Philip . New Media and the New Middle East. New York: Palgrave Macmillan, 2009. Cherkaoui, Tarek . The News Media at War: The Clash of Western and Arab Networks in the Middle East. London: I.B.Tauris, 2012.
Požadavky
Frekventanti se orientují v obecných dějinách regionu a mají i základní přehled o působení médií. Jsou schopni samostatně vyhledávat a kriticky třídit informace a své výzkumy prezentovat formou referátů nebo multimediálních prezentací. Kurs je zakončen zápočtem, který studenti získávají za předem stanovený počet vlastních prezentací během seminářů.
Garant
Mgr. Věra Tydlitátová, Th.D.