Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunikace v kyberprostoru (KFI / KOKY)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFI / KOKY - Komunikace v kyberprostoru, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní koncepty kyberprostoru2. Technologie a taxonomie rozšířené reality3. Jean Baudrillard a Gilles Deleuze: simulacra; Umberto Eco: hyperrealita4. Simulation Argument: Žijeme v počítačové simulaci?5. Vliv virtuálních prostředí na formování identity člověka v díle Sherry Turkle6. Web 1.0/2.0/3.0/sémantický web/Internet věcí7. Wearables8. Ekonomika virtuálních světů a virtuální měny9. Virtuální světy a sociální sítě10. Vybrané etické a právní aspekty komunikace v kyberprostoru11. Vybrané psychologické a sociální aspekty komunikace v kyberprostoruProbíraná témata mohou být průběžně modifikována tak, aby odrážela aktuální fenomény lidské komunikace spjaté s moderními technologiemi.

Získané způsobilosti

Studenti budou schopni popsat a vysvětlit, jak se proměňuje charakter mezilidské komunikace v závislosti na moderních komunikačních technologiích. Vysvětlí a zhodnotí jejich výhody i problémy z teoretické (filosofické) perspektivy, ale i z vlastní praktické zkušenosti s těmito komunikačními prostředky. Budou schopni diskutovat o budoucím možném vývoji těchto technologií a jejich úloze ve společnosti i v individuálním životě člověka.

Literatura

TURKLE, S. Alone Together: Why We Expect More from Technology and Less from Each Other. Basic Books, 2011. Kipper, Gregory; Rampolla, Joseph. Augmented reality : an emerging technologies guide to AR. 1st ed. Waltham : Syngress, 2013. ISBN 978-1-59749-733-6.Hogge, B. Barefoot into Cyberspace : adventures in search of techno-Utopia. Saffron Walden : Barefoot, 2011. ISBN 978-1-906110-50-5.Eckertová, Lenka; Dočekal, Daniel. Bezpečnost dětí na internetu : rádce zodpovědného rodiče. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3804-5.Mayer-Schönberger, Viktor; Cukier, Kenneth. Big Data. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4119-9.Tavani, Herman T. Ethics and technology : controversies, questions, and strategies for ethical computing. 3rd ed. Hoboken : John Wiley & Sons, 2011. ISBN 978-0-470-50950-0.Říha, Daniel. Frontiers of cyberspace. Amsterdam : Rodopi, 2012. ISBN 978-94-012-0858-1.Furht, Borivoje. Handbook of augmented reality. New York : Springer, 2011. ISBN 978-1-4614-0063-9.Polčák, Radim. Internet a proměny práva. Praha : Auditorium, 2012. ISBN 978-80-87284-22-3.Janouch, Viktor. Internetový marketing : prosaďte se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.Jirovský, Václav. Kybernetická kriminalita : nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koních bez tajemství. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1561-2.Bainbridge, William Sims,; Roco, Mihail C. Managing nano-bio-info-cogno innovations: converging technologies in society. Dordrecht : Springer, 2006. ISBN 978-90-481-7044-9.Pilný, Ivan; Kučerová, Tereza. Manéž informačního věku : kdo uvízl v síti internetu. 1. vyd. Brno : BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0169-5.SCHNEIDER, S. Science Fiction and Philosophy. Chichester:John Wiley & Sons, 2009. Cai, Yiyu; Goei, , Sui Lin. Simulations, serious games and their applications. Singapore : Springer, 2014. ISBN 978-981-4560-32-0.casopis. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace. casopis. Masaryk University Journal of Law and Technology. BOSTROM, N.; KULCZYCKI, M. A Patch for the Simulation Argument. In Analysis, Vol. 71, No. 1, 2011, 54-61. 2011. AZUMO, R. T. A Survey of Augmeted Reality. In Presence: Teleoperators and Virtual Environments 6, 4 (August 1997), 355-385. 1999. KISHINO, F.; MILGRAM, P. A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays. In IEICE Transaction on Information Systems. Vol E77-D, No. 12 (December 1994), 1321 ? 1329. BOSTROM, N. Are You Living in a Computer Simulation? In Philosophical Quarterly, 2003, Vol. 53, No. 211, 243-255. 2003. ENGELBART, D. C. Augmenting Human Intellect: A Conceptional Framework. Waschington, 1962. DELEUZE, G. Difference and Repetition. Columbia University Press, 1968. KIZZA J. M. Ethical and Social Issues in the Information Age. Springer, 2007. ECO, U. Faith in Fakes. Travels in Hyperreality. London: Vintage, 1998. BAUDRILLARD, J. Simulacra and Simulations. Stanford University Press, 1998. TURKLE, S. Simulation and Its Discontents. MIT, 2009. GUTIÉRREZ, M., VEXO, F., THALMANN, D. Stepping into Virtual Reality. Springer, 2008. HEIM, M. The Metaphysics of Virtual Reality. Oxford: OUP, 1994.

Požadavky

Zápočet - aktivní práce na seminářích, prezentace seminární práceZkouška - test.

Garant

PhDr. Eva Žáčková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Eva Žáčková, Ph.D.PhDr. Eva Žáčková, Ph.D.