Předmět Kultura společenské komunikace (KFI / KSK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFI / KSK - Kultura společenské komunikace, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Povaha společenské komunikace. První dojem.2. Řeč těla. Ilustrátory, regulátory, adaptéry a symboly.3. Projev schopností, temperamentu a charakterových vladtností v komunikaci. Omyly při posuzování sebe a druhých.4. Zásady taktního jednání. Efektivní požádání, přesvědčování a kritika.5. Sebeprosazování. Agresivní a asertivní komunikace. Obrana proti agresi. Základní asertivní techniky.6. Etiketa jako společenský jev. Zákon společenské významnosti.7. Rizika při komunikaci v běžných situacích 1: pozdrav, podání ruky, představování.8. Rizika při komunikaci v běžných situacích 2: oslovování, titulování.9. Rizika při komunikaci v běžných situacích 3: dopisy, e-mailová komunikace, telefonování, vizitky.10. Pracovní návštěvy 1: příprava programu, etiketa pracovního jednání.11. Pracovní návštěvy 2: etiketa pracovního oběda či večeře, společenské události.12. Základní zásady moderní rétoriky.Příprava obsahu a formy projevu.13. Přednes projevu. Tréma, způsoby jejího překonávání. Efektivní jazykové a mimojazykové prostředky.
Získané způsobilosti
Studenti budou schopni shrnout a vysvětlit základní problémy týkající společenské komunikace. Porovnají svoje i cizí schoponosti, temperament a charakterové vlastnosti v komunikaci. Zhodnotí různé způsoby komunikace a jejich účinek. Prozkoumají způsoby, rizika a dopady komunikace v různých životních situacích. Seznámi se se zásadami moderní rétoriky, mluveného projevu a s efektivními jazykovými a mimojazykovými prostředky.
Literatura
Medzihorský, Štefan. Asertivita. 1. vyd. Praha : Elfa, 1991. ISBN 80-900197-1-4.Šroněk, Ivan. Etiketa v obchodě a podnikání. 1. vydání. Praha : Management Press, 1992. ISBN 80-85603-08-X.Podgórecki, Józef. Jak se lépe dorozumíme. Vyd. 1. Ostrava : Amosium servis, 1999. ISBN 80-85498-36-7.Smejkal, Vladimír; Bachrachová, Hana. Lexikon společenského chování. 3., zcela přeprac. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0209-6.Gretz, Karl F. Psychologie prodeje. 1. vydání. Praha : Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-03-1.Němec, Petr. Public relations : zásady komunikace s veřejností. 1. vydání. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-26-8.Kohout, Jaroslav. Rétorika : umění mluvit a jednat s lidmi. 1. vyd. Praha : Management Press, 1995. ISBN 80-85603-92-6.Thiel, Erhard. Řeč lidského těla prozradí víc než tisíc slov. 1. vyd. Bratislava : Plasma service, 1993. ISBN 80-901412-1-8.Honey, Peter. Tváří v tvář : průvodce úspěšnou komunikací. Vyd. 1. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-445-2.Špaček, Ladislav. Velká kniha etikety. Vyd. 1. Praha : Mladá fronta, 2005. ISBN 80-204-1333-2.
Požadavky
Zápočet: Aktivní účast při seminářích nebo test.
Garant
PhDr. Lada Hanzelínová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Lada Hanzelínová, Ph.D.