Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Týdenní bloková výuka (KRO / FBLOK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / FBLOK - Týdenní bloková výuka, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Analýza chybování ve francouzské gramatice (3p+3s)Doc. Jan GoesAnalýza chybování je trvale středem zájmu didaktiky cizích jazyků. Cílem blokového kurzu je vést studenty ke srovnávání mateřského a cizího jazyka a k odhadu, v jakých gramatických jevech budou žáci pravděpodobně chybovat. Důraz je kladen na pozitivní a negativní transfer při výuce. Budou probrány tři konkrétní gramatické okruhy, ve kterých se při osvojování francouzštiny často chybuje: problematika členu, časová souslednost a postavení přídavného jména. Po analýze chyb budou studenti vedeni k tomu, aby sami navrhli korektivní cvičení k jednotlivým gramatickým problémům.Tvorba a řízení jazykového kurzu (6p+0s)Doc. Jean-Marc MangianteBlokový kurz si klade za cíl seznámit studenty s jednotlivými etapami spojenými s tvorbou a řízením jazykového kurzu. Důraz je kladen na porozumění základní pedagogické a didaktické terminologii (učení se, osvojování, strategie, metodologie francouzštiny jako jazyka mateřského, druhého a cizího). Komunikativní a funkční přístup v didaktice cizích jazyků bude prezentován v souvislosti s tzv. prahovou úrovní a základní slovní zásobou francouzštiny. Stranou nezůstanou otázky spojené s určením jazykových potřeb posluchačů jazykového kurzu, s určením jednotlivých cílů výuky a s úlohou učebnice v jazykovém kurzu.Didaktika francouzské/frankofonní literatury (4p+4s)Prof. Francis MarcoinStudenti se seznámí s problematikou didaktiky francouzské a frankofonní literatury zaměřené především na literaturu Antil a Černé Afriky. V semináři budou čteny, analyzovány a interpretovány úryvky z děl následujících autorů: Césair, Damas, Senghor, Glissant.Úvod do metodiky lingvodidaktického výzkumu (2p+2s)Doc. Jan Goes/ Doc. Jean-Marc MangianteCílem je seznámit studenty se základními etapami výzkumu v oblasti humanitních věd a konkrétně v oblasti didaktiky cizích jazyků. Jedná se o sestavení bibliografie k danému tématu, určení plánu četby a studia odborné literatury, zařazení informací do kontextu, integrace a usouvztažnění nových poznatků. Dále jsou představeny postupy didaktických náslechů, výzkum v terénu a evaluace didaktického výzkumu.Didaktické simulace (0p+6s)PhDr. Helena Horová, Ph.D.V blokovém semináři se studenti seznámí s problematikou didaktických simulací s ohledem na výuku francouzštiny ke specifickým účelům. Prostřednictvím konkrétních didaktických situací budou studenti vedeni k nácviku všech čtyř řečových dovedností: poslechu, ústního vyjadřování, čtení a písemného projevu v rámci výuky obecné i odborné francouzštiny. Po jednotlivých didaktických simulacích bude následovat jejich komplexní analýza a evaluace.

Získané způsobilosti

Student- se naučí analyzovat nejčastější příčiny chybování ve francouzské gramatice- je schopen vytvořit a řídit jazykový kurz- si osvojí znalosti související s problematikou didaktiky francouzské a frankofonní literatury zaměřené především na literaturu Antil a Černé Afriky. - se seznámí se základními etapami výzkumu v oblasti humanitních věd a konkrétně v oblasti didaktiky cizích jazyků, je schopen sestavit bibliografii k danému tématu, určenit plánu četby a studia odborné literatury, zařadit informace do kontextu, integrovat a usouvztažnit nové poznatků- se seznámí s problematikou didaktických simulací s ohledem na výuku francouzštiny ke specifickým účelům, je veden k metodologii nácviku všech čtyř řečových dovedností, je schopen jednotlivé simulace analyzovat a evaluovat.

Literatura

Lamailloux, P., Arnaud, M.-H., Jeannard, R. Fabriquer des exercices de français. Hachette, Paris, 1993. Braine Alain. Concordance des temps. Quebeck, Hurtubise, 1995. Césaire. Le cahier d´un retour au pays natal. 1939. Kozmová,J. Simulace při výuce odborné francouzštiny. In: Časopis Cizí jazyky roč.44, 2000/2001. DESMET Piet, Klein Jean-rené, Lamiroy Béatrice. Vous dites ?!, Répertoire d?erreurs courentes en français chez les néerlandophones, Leuven, Acco, 1993.

Požadavky

Splnění závěrečného zápočtu na základě aktivní účasti v blokové výuce a vypracování dvou seminárních prací na zvolená témata ve francouzštině a pohovoru o seminárních pracích do konce semestru. Zápočet uděluje M. Fenclová nebo H. Horová.

Garant

Doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc.

Vyučující

Prof. Jan Goes, Ph.D.PhDr. Mgr. Helena Horová, Ph.D.