Předmět Výuková praxe 2 (KRO / FPRA2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / FPRA2 - Výuková praxe 2, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsahem předmětu je realizovat 1 náslechovou hodinu a 10 vyučovacích hodin aprobačního předmětu.Po každé odučené vyučovací hodině - výstupu bude následovat její rozbor.Hodnocení učitelských dovedností bude probíhat na základě těchto kritérí:1. formální úroveň projevu vyučujícího (ústní, grafická, mimika, gestikulace, zdůrazňování, mikropauzy, tempo)2. věcná správnost v prezentaci učiva - kvalita odbornosti3. motivace učení - ve všech fázích výuky4. vnitřní organizace výuky (i naznačená)5. aktivizace žáků (ve všech fázích výuky)6. metodická kvalita řízení učení žáků (procvičování učiva)7. kontakt se žáky
Získané způsobilosti
Student je schopen:- analyzovat a komentovat pedagogické výstupy z hlediska uvedených kritérií- samostatně se připravit na svůj pedagogický výstup- realizovat 10 vyučovacích hodin
Literatura
Čapek, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.Kepka, Josef. Pedagogická praxe v přípravě budoucích učitelů : sborník z konference : Srní 2006. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-468-6.Cuq, J., P; Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. PUG, 2002. Hendrich, J. Didaktika cizích jazyků. SPN, Praha, 1988. Cyr, Paul. Les stratégies d`apprentissage. Paris : CLE International, 1998. ISBN 2-09-033326-X.Kol. Pedagogická praxe, metodické pokyny . Plzeň: ZČU v Plzni, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
Požadavky
Aktivně se zúčastnit 1 hodiny náslechové praxe a realizovat 10 výstupů. Podmínkou splnění zápočtu je provedení rozboru ke každé hospitované a odučené hodině.
Garant
PhDr. Mgr. Helena Horová, Ph.D.