Předmět Souvislá pedagogická praxe (KRO / FPRAS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / FPRAS - Souvislá pedagogická praxe, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Pedagogická praxe probíhá pod vedením zodpovědného pedagoga. Student se na výuku připravuje písemně a svoji přípravu předem konzultuje se zodpovědným pedagogem. Student absolvuje 5 náslechů a odučí 36 vyučovacích hodin ve vybrané střední škole (eventuálně částečně ve vysokoškolských a jiných kursech, kde probíhá výuka francouzštiny). Po každé odučené hodině následuje její rozbor. Student se naučí řešit konkrétní situace při vyučování i v mimoškolní činnosti žáků a pozná průběh pedagogických rad, schůzek předmětových komisí, schůzek s rodiči žáků. Pedagogickou praxi uzavírá 2hodinový seminář, který evaluuje tuto praxi.
Získané způsobilosti
Student je schopen:- samostaně se připravit na svůj pedagogický výstup- po každé odučené hodině provést její rozborStudent se naučí:- řešit konkrétní situace při vyučování i v mimoškolní činnosti žákůStudent se seznámí s:- průběhem pedagogických rad, schůzek předmětových komisí, schůzek s rodiči
Literatura
SLAVÍK, J.; SIŇOR, S. Kompetence učitele v reflektování výuky. Pedagogika, 1993, 43, Č. 2, S. 155 - 164. Štverák, Vladimír. Obecná a srovnávací pedagogika. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-489-6.Cuq, J., P; Gruca, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. PUG, 2002. Hendrich a kol. Didaktika cizích jazyků. SPN, Praha, 1988. Choděra, R. a kol. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Editpress, Rudná u Prahy, 2001. Challe, O. Enseigner le français de spécialité. Paris, Economica, 2002. CYR, P. Les stratégies d apprentissage. Paris, CLE Int., 1999.
Požadavky
Student absolvuje stanovený počet hospitací a výstupů. Student si povede záznamy o vlastní praxi, přípravy i záznamy z hospitací u vedoucího učitele praxe. Zúčastní se pohovoru s pracovníkem střediska pedagogické praxe, při kterém bude oboustranně tato praxe zhodnocena.
Garant
PhDr. Mgr. Helena Horová, Ph.D.