Předmět Aplikovaná antropologie 2 (KSA / ASA2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSA / ASA2 - Aplikovaná antropologie 2, Fakulta filozofická, Západočeská univerzita v Plzni (ZČU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah:Aplikovaná antropologie, projektové plánování, veřejná sféra.Metody projektového plánování - základní vymezení metody logického rámce (LFA - Logical Framework Approach). Metody strukturace a definování problému. Analýza situace (SWOT).Metody definování problému, tvorba cílů. Definice problému jako nástroj strategického i projektového plánování (strom problému a jeho užití). Analýza zainteresovaných skupin.Projektové plánování - analýza cílů. Definice účelu, cílů a výstupů projektu.Struktura projektu - matice logického rámce (LFM - Logical Framework Matrix). Aktivity projektu. Analýza výstupů měřitelné ukazatele.Analýza rizik. Základy finančního plánování projektu. Analýza vstupů.Projektová žádost. Metody evaluace sociálních, vzdělávacích a integračních projektů a programů.Sociální marketing jako nástroj řešení sociálních problémů a strategie pro sociální změnu. Základní definice, vymezení. Sociální marketing - modely marketingového plánování, strategie, vstupy, výstupy.
Získané způsobilosti
Studenti jsou schopni vymezit roli aplikované antropologie v rámci projektových aktivit v různých kontextech (neziskový sektor, veřejný sektor) a orientovat se v základních metodách projektového plánování. Studenti si osvojí dovednosti využitelné v analytické, plánovací a hodnotitelské roli. Studenti získají přehled o způsobu nastavení sociálně marketingových kampaní; téma sociálního marketingu si osvojí prostřednictvím e-learningu.
Literatura
Ervin, Alexander MacKay. Applied anthropology : tools and perspectives for contemporary practice. Boston : Allyn and Bacon, 2000. ISBN 0-321-05690-6.Veselý, A., Nekola, M. (Ed.). Analýza a tvorba veřejné politiky: přístupy, metody a praxe. Praha: Slon, 2007. Gardner, Katy; Lewis, David. Anthropology, development and the post-modern challenge. 1st pub. London : Pluto Press, 1996. ISBN 978-0-7453-0747-3.Kažmierski, T. - Pelcl, P. Projektové plánování pro neziskové organizace. Praha: Regionální environmentální centrum pro střední a východní Evropu., 2003. Social Marketing for Coalitions. Participant´s Notebook. 2006. Örtengren, K. The Logical Framework Approach. SIDA, 2003.
Požadavky
Zpracování zadaných úkolů, které budou koncipovány tak, aby navazovaly na témata jednotlivých seminářů a čerpaly z praktických činností spojených s projektovým plánováním, hodnotitelskou činností či tvorbou sociálně marketingových strategií.
Garant
PhDr. Tereza Šlehoferová, Ph.D.